۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۷۹۶۱۸

سخنرانی معاون امور استان‌های صدا وسیما در جمع طلاب

معاون امور استان‌های صدا وسیما، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران به بررسی احزاب و گروه‌های سیاسی درون نظام پرداخت.
دارابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا وسیما، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران با اشاره به اینکه احزاب در کشور ایران، شخص محور یا موسمی و انتخاباتی هستند، اظهار داشت: احزاب که با فوت رییس حزب از بین می‌روند، در مقابل احزاب موسمی و انتخاباتی وجود دارد که بعد از انتخابات هیچ کدام دیگر وجود ندارند و جالب است که هیچ‌کدام جواب‌گوی شعارهای انتخاباتی حود نیستند.

وی ادامه داد: در کشور گروهی وجود داشت که معتقد بودند دوران احزاب چپ و راست به سر آمده و باید کشور و جامعه را از این شرایط خارج کرد، در میان این جریان که به سه مجموعه تقسیم می‌شود، ابتدا گروه اول هستند که خود را مدافع نظام می‌دانند.

معاون امور استان‌های صدا وسیما تاکید کرد: در انتخابات92 ولایتی که مورد حمایت جبهه سنتی بود 2میلیون آرا بدست آورد، در حالی که محسن رضایی 4میلیون رای آورد، در عرصه سیاست باید با یکسری آمار و ارقام کمی مواجه باشیم و نمی‌توانیم با آنچه دوست داریم سیاست ارزیابی کنیم، از نگاه دینی تلاش برای تکلیف دینی و در غرب تلاش برای کسب قدرت برای سیاست معرفی می‌شود.

دارابی یادآور شد: گروه دوم جریان منتقد و مخالف نظام بود که جریان آزادی یا روحانیان که منتقد نظام بودند نمونه آن است ،آقای منتظری یکی از اعضای روحانیان منتقد بود کسی که از قائم مقام رهبری و کتاب ولایت فقیه به عنوان کتاب برتر سال ایران صرف نظر و اعلام کرد که متحول شده است، همین آقای منتظری می‌گوید نامه‌ای می‌خواهم به امام بنویسم که خواب را از چشمان او بگیرد.

وی افزود: اکبر گنجی نیز جز این گروه هستند، کسی که در زمان وزارت کشوری آقای ناطق نوری زنان بی‌حجاب داخل خیابان را پونس بر سر می‌زد، همین فرد با یکی از خوانندگان خارج نشین در سال 88 جز جریان سبز می‌شود، رهبری در اوایل انقلاب فرمودند: باید خدا را شاکر بود که در زمانی زندگی می‌کنیم که عصر حیات امام است، کسانی که قبل از انقلاب را دیدند امروز شکرگزار این پیشرفت‌های این انقلاب هستند، در این دوران ما باید از این فسادهای اخلاقی و اجتماعی که در جامعه به وجود آمده است ناراحت بشویم.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با منع کردن و عدم طرح پرسش مشکلی حل نمی‌شود؛ بلکه باید شبهات بیان و مستدل پاسخ داده شود، در این شرایط که امید جامعه به طلاب است طلاب نیز باید پیامبران معنوی جامعه باشند و جامعه را هدایت کنند، در جامعه امروز بحث بر سر این است که می‌گویند امام راحل فرمودند " دین و اسلام برای آخرت ما است"، در واقع الان نگاهی وجود دارد که می‌گوید دین برای دو چیز آمده است برای مبدا و معاد و دیگر هیچ ./816/202/ص

ارسال نظرات