۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۵۵۶
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

مصمم به مبارزه با دانه درشت‌ها هستیم/ دستگیری تعدادی تروریست

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به دستگیری تعدادی تروریست، گفت: تعداد 8 نفر در البرز و تعدادی نیز در استان های دیگر دستگیر شده اند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در نشست خبری با تبریک حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه به پرسش خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

وی درباره چرایی تمدید مرخصی مهدی هاشمی تا 25 بهمن ماه بیان داشت: تمدید این مرخصی تنها استثنا برای این فرد نیست بلکه مشابهاتی نیز وجود داشته است. به طور کلی دادستان می تواند مرخصی را بر اساس شرایطی تمدید کند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت پرونده ساختمان پلاسکو گفت: پرونده در دادسرای تهران قرار دارد و دو نفر در رابطه با این پرونده که در شروع آتش سوزی نقش داشته اند بازداشت شده اند. با این وجود هیأتی تشکیل شده تا ابعاد مختلف آن را بررسی کند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که آیین نامه رسیدگی به دارای مسؤولان هنوز نهایی نشده است،اظهار کرد: 24 ماده از 26 ماده آن تأیید شده ولی یک اشکال فنی و اساسی وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است.

وی درباره پرونده بابک زنجانی تصریح کرد: کل حکم در حال اجرا است ولی حکم سلب حیات به منظور شناسایی اموال هنوز اجرا نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده حقوق های نجومی بار دیگر تأکید کرد: در این زمینه پرونده ای از دولت یا دیوان محاسبات ارجاع داده نشده و تعداد محدودی پرونده از سیستم اطلاعاتی آمده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به دستگیری تعدادی تروریست در کشور خاطرنشان کرد: تعداد 8 نفر در استان البرز و تعدادی نیز در استان های دیگر دستگیر شده اند. پرونده در ابتدای کار است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره تخفیف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: این طرحی است که در مجلس مطرح شده و در این زمینه لایحه از طرف قوه قضاییه نرفته است.

وی ادامه داد: مواد مخدر معضلی خانمان سوز بوده و بیشتر کشورها با آن درگیر هستند و نباید طرح یا لایحه ای سبب مصون ماندن قاچاقچیان آن شود. اگر سبب پیشگیری یا جلوگیری شود عیبی ندارد ولی اگر سبب افزایش مواد مخدر شود به عقیده بنده مصلحت نیست و صرف نظر از هیاهوهای بین المللی باید قاچاقچیان مجازات شوند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای درباره برخورد با دانه درشت ها نیز گفت: نخست باید فساد به ویژه فساد اقتصادی را باور کنیم و شعار ندهیم. شعار دادن سخت نیست بلکه عمل کردن سخت است. بدانیم فساد برای کشور، جامعه و عدالت مضر است. قوه قضاییه اعتقاد دارد فساد مانند خوره است که اگر رفع نشود به کشور، نظام و اعتماد مردم ضربه می زند.

وی افزود: اگر قرار باشد با افرادی که به کانون های قدرت، ثروت و یا هر دو وابسته اند برخورد نشود و تنها به افرادی که به این ها وابسته نیستند برخورد شود خلاف عدالت است. مبارزه باید جدی، عملی و بدون تبعیض باشد نه شعار. حتی برخورد با دانه درشت ها را باید در اولویت قرار داد. قوه قضاییه مصمم است بدون فشار یا تبعیض عمل کند ولی این که در عمل چقدر موفق باشیم متفاوت است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این که پرونده فرهنگیان در مرحله دادسرای قرار دارد از بازداشت 4 نفر خبر داد.

وی درباره پرونده شکایت رییس دولت اصلاحات از سردار نقدی نیز گفت: پرونده ثبت شده و در مرحله دادسرا است./993/پ201/ص

ارسال نظرات