۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۰۵۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه:

اساس زندگی حضرت زهرا عبودیت و بندگی خدا بود

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه با اشاره به اینکه اساس زندگی حضرت زهرا عبودیت وبندگی خدا بود گفت: ساس زندگی حضرت زهرا عبودیت و بندگی خدا بود، در ادای حق الهی همواره در محراب عبادت می ایستاد.
مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) عصر امروز با حضور عموم بانوان، اساتید، طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) شهرستان صحنه برگزار شد.

خانم فاطمه سعادت مدیر حوزه علمیه خوهران شهرستان صحنه ابراز داشت: اساس زندگی حضرت زهرا(س) عبودیت و بندگی خدا بود، در ادای حق الهی همواره در محراب عبادت می ایستاد.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در ادامه افزود: عبودیت در زندگی حضرت فاطمه الزهرا(س) به گونه ای بود که ملقب به صدیقه کبری می شود، صدیق یعنی کسی که آنچه را می اندیشد می گوید و صادقانه درعمل نشان می دهد، مقام صدیقین بعد از مقام نبوت بوده و هرچه صدق او بیشتر باشد ارزش انسانی او نیز بیشتر خواهد بود.

خانم سعادت گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س) در همه مصائب زندگی در اوج رضا و تسلیم الهی بود که امام صادق(ع) می فرماید آگاهترین مردم به خدا، راضی ترین به حکم و تقدیر خداوند است.

وی عنوان داشت: معرفت به خدا و مقام رضا و تسلیم الهی در سایه شدائد و آلام و سختی ها به دست می آید، شدیدترین بلاها بعد از انبیاء برای نزدیکترین افراد به انبیاء است و شدائد زندگی آنها برخلاف دیگران برای دستیابی به درجات بیشتر و بالاتر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه تصریح کرد: نتیجه رضا و تسلیم حضرت زهرا(س) و توکل او به خدا، رضایت خدا از او است که رضایت و غضب خدا در گرو رضایت و غضب حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه ما برای بندگی خدا و ایجاد ارتباط باید به دنبال بهترین وسیله برای ایجاد ارتباط با خدا باشیم، انبیاء و اولیاء حجت خدا و وسیله او هستند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شرط محبت و وسیله قرار دادن اهل بیت(ع) نخست محبت، شناخت و آگاهی از ائمه هدی است، انسان نمی تواند به چیزی یا کسی را که نمی شناسد عشق و محبت بورزد،  وجود رابطه روحی و روانی میان محب و محبوب است که از همانند سازی آنها با یکدیگر است.

وی در پایان تأکید کرد: آثار محبت به اهل بیت چشم روشنی در هنگام  مرگ، محشور شدن با اهل بیت در قیامت، به دست آوردن بالاترین درجات بهشت، قبولی کارهای نیک، آمرزش گناهان و شفاعت گناهکاران است./857/202/ب1

 

ارسال نظرات