۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۸۴۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

شناخت و عمل به سیره فاطمی، راه رسیدن به رستگاری است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: یکی از بهترین و بزرگترین راه های بیان ارادت به حضرت زهرا(س)، شناخت و عمل به سیره فاطمی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در ساری برگزار شد بر ضرورت بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: الگو قرار دادن سیره آن حضرت بستری را برای سعادت و تعالی انسان فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام باید در زندگی فردی و اجتماعی هر یک از ما مسلمانان تجلی یابد، افزود: یکی از بهترین و بزرگترین راه های بیان ارادت به آن بانوی ارزشمند اسلام، شناخت و عمل به سیره فاطمی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در تقوا، ایمان، بصیرت و ولایت مداری در اوج بودند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آن بانوی ارزشمند جهان در انجام وظایف دیگر نظیر تربیت اسلامی فرزندان و همچنین فعالیت های اجتماعی و سیاسی یک الگوی بی نظیر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز شناخت کافی نسبت به سیره آن حضرت ندارد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ما را در رسیدن به رستگاری و سعادت حقیقی یاری خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که برکت دنیا و آخرت از وجود حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصریح کرد: سیره عملی آن حضرت الگویی کامل برای همه زنان عالم است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحیه و فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: باید بر وجوه مختلف حضرت فاطمه(س) تأمل داشت و با مطالعه و تعمق در احادیث و خطبه‌های ایشان، الگوی راه زندگی خود را ترسیم كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زنان و بانوان باید سیره عبادی، سیاسی، عملی و اخلاقی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند، گفت: ابعاد زندگانی آن بانوی بزرگ اسلام  به ویژه شیوه همسر داری و نیز تربیت فرزندان حضرت فاطمه(س) می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه(س) به عنوان شایسته ترین الگوی بانوان در جهان یاد کرد و با بیان این که  سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و همه افراد جامعه قرار گیرد، گفت: تصریح کرد: اگر دختران و زنان جامعه از الگوهای راستین پیروی کنند، جامعه‌ای زیبا و فاضله خواهیم ساخت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سیره رفتاری آن بانوی نمونه اسلام فاصله گرفته است، بیان داشت: همین مسأله موجب افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و رواج بدحجابی در جامعه شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در چنین جامعه ای، شناخت الگوی راستین برای زنان مسلمان می تواند تأثیر شگرفی بر جای بگذارد که در این میان، حضرت زهرا(س) الگوی عملی و عینی برای زنان مسلمان است که می تواند در همه زمینه ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه گفت: اسلام در نگرش خود به زن، با آفرینش شخصیت بزرگی چون حضرت فاطمه زهرا(س) نشان داد که دین جامعی است که زن تحقیر شده در جاهلیت دیروز و غرب زده امروز را نه تنها باور ندارد، بلکه تقبیح می کند و الگوی ایده آل زن مسلمان را فاطمه زهرا(س) می داند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از بزرگ ترین درس های عملی از حضرت زهرا(س) حضور فعال در صحنه های اجتماعی و سیاسی با حفظ عفت، حجاب و ارزش های وجودی زن است، خاطرنشان کرد: ارزش و کرامت وجودی زن در انقلاب اسلامی جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: تأّسی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان، حضرت زهرا(س)، گامی نوین را مطرح کرد که زن مسلمان می تواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویت اسلامی دست یابد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که زنان مسلمان در زندگی شخصی، اجتماعی و خانوادگی خود باید زندگی آن بانوی نمونه اسلام را از جهت خردمندی، فرزانگی، عقل ومعرفت الگو و سرمشق قرار دهند، ادامه داد: مبارزه آن حضرت در دورانی حساس از زمان آغاز انحراف جامعه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام به عنوان مهم ترین و محوری ترین حرکت سیاسی جامعه آن دوران محسوب می شود.

وی با بیان این که حضرت فاطمه در دفاع از دین و ولایت از هیچ قدرتی هراس نداشتند، گفت: آن بانوی نمونه اسلام زمانی که تعدی دشمنان را به حریم ولایت و امامت دیدند با همه قوا برای دفاع از این حریم وارد میدان مبارزه شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) وجود خویش را برای تثبیت امامت فدای ولایت کردند، تصریح کرد: امروز این بانوی ارزشمند جهان بهترین الگو در ولایت مداری و دفاع از این حریم نورانی و الهی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبارزات حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم امامت و ولایت موجب تثبیت این جایگاه مهم الهی شد، خاطرنشان کرد: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های آن بانوی اسلام نبود جریان امامت در همان مقطع خاتمه پیدا می کند./1317/202/ب2

ارسال نظرات