۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۵۸۲
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

قم مبدأ جریان حفظ قرآن در کشور است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهر مقدس قم، مهد حفظ قرآن در سطح کشور محسوب می‌شود و اگر جریان حفظ قرآن در ایران به راه افتاده، مبدأ آن از قم بوده است.
حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به برگزاری پنج دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حدود پنج سال پیش خواستار تربیت حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور بودند، سازمان اوقاف نیز بر همین اساس تصمیم به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ گرفت.

وی افزود: انس با قرآن بسیاری از مفاسد و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را رفع می‌کند به همین دلیل سازمان اوقاف به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی و قرآنی، طرح ملی تربیت حافظان قرآن را اجرایی و مراکز فرهنگی قرآنی را در بقاع متبرکه راه‌اندازی کرده است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در این بین حمایت از موسسات قرآنی در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت، گامی در راستای انس بیشتر مردم با قرآن و پاسخی به مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 300 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف شرکت و به اندازه توانایی و زمانی که در اختیار دارند، بخشی از آیات کلام وحی را حفظ می‌کنند.

حسینی حفظ قرآن و آشنایی با این کتاب آسمانی را در رشد و تعالی افراد موثر دانست و تصریح کرد: شهر مقدس قم، مهد حفظ قرآن در سطح کشور محسوب می‌شود و اگر جریان حفظ قرآن در ایران به راه افتاده، مبدأ آن از قم بوده است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور اساتید برجسته قرآنی در قم عنوان کرد: این شهر یکی از قله‌های حفظ قرآن در سطح کشور به شمار می‌رود و ظرفیت‌های فرهنگی – قرآنی بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: قم یکی از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم بوده و اداره کل اوقاف استان قم در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

حسینی حفظ قرآن را مقدمه‌ای لازم برای انس با معارف الهی دانست و تصریح کرد: اگر این گام به درستی برداشته شود، می‌توانیم نسبت به نشر معارف و آموزه‌های دینی اقدامات گسترده‌تری داشته باشیم./872/د102/ی

ارسال نظرات