۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۵۸۳
استاد حوزه علمیه:

تأسی به قرآن و اهل بیت راه نجات بشریت است

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه کمال انسان در رسیدن به قرب الهی است، گفت: انسان برای دست یابی به این کمال والای خود باید از قرآن و اهل بیت (ع) مدد بگیرد و به آن تأسی کند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدي عالي استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، عصر امروز در جمع مربیان بسيجي مدرسه معراج اندیشه سپاه ولايت تبريز با بیان اینکه هدف انبیای الهی تعلیم و تربیت بشری است، اظهار داشت: انبیای الهی برای رساندن انسان به سر منزل مقصود برانگیخته شده اند.

وی هدف اساسی انسان را رسیدن به کمال و قرب الهی دانست و ابراز داشت: قرب الهی سر منزل مقصود بشریت است و انبیا با تعالیم خود این مسیر را برای انسان سهل و راه صحیح را نشان می دهند، تبعیت از انبیای الهی برای انسان یک وظیفه و اساس است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز با بیان اینکه انسانیت بیان حقیقت بشر است و اگر از او سلب شود چیزی از او باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: انسان در این حالت بدتر از حیوان خواهد بود و تا جایی ادامه خواهد داشت که حتی انسان عاقل نیز از آن متحیر خواهد ماند.

وی جنایتهای بشری در عصر حاضر و زمانهای گذشته را نتیجه عبور انسان از حریت و آزادی و از دست دادن انسانیت او دانست و اذعان داشت: این همه جرم و جنایت و رفتارهای بدتر از حیوان همه نتیجه دوري بشر از ذات و اصل خويش نشأت می گیرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: خداوند از نخستین لحظه خلق انسان بر وي منت گذاشته و از روح خود در وي دميده و وي را جانشين و خليفه خود بر روي زمين قرار داده است و اگر هر انسان به اين مسأله واقف شود، تلاش او برای آن خواهد بود که از مرتبه انسانيت تنزل پیدا نکرده و به منزله حیوانت سقوط نکند.

وی با اشاره به ویژگیهای انسان از منظر قرآن و آیات الهی، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مورد توجه قرآن کریم در رابطه با انسان بعد اخلاقی او است، تزکیه، پیشرفت، تقوا، صبر، شکر و استغفار از مهم‌ترین ویژگیهای یک انسان کامل در بعد اخلاقی به شمار می رود.

حجت الاسلام عالی تأسي و مدد گرفتن از قرآن و اهل بيت(ع) را تنها و مطمئن‌ترین راه نجات انسان عنوان و تأکید کرد: انسان باید به آموزه‌های قرآنی و روایات اهل بیت (ع) تمسک کند تا مسیر صحیح انسانیت را بیابد و به گمراهی و ضلالت روی نگرداند./202/854/ب1

ارسال نظرات