۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۲۵۸۴
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

دفاع از ولایت مهمترین وظیفه مبلغان دینی است

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز دفاع از حریم ولایت فقیه یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی در مناسبت‌هایی همچون فاطمیه و شهادت بزرگ پرچمدار دفاع از ولایت است.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) به حق، بزرگ‌ترین مدافع حریم ولایت امام علی(ع) بودند.

وی افزود: در روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) دو صفت «صدیقه» و «شهیده» در مورد حضرت زهرا(س) بکار برده شده است و در نظام جمهوری اسلامی نیز برای نخستین بار، رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری‌شان این صفت را مورد استفاده قرار دادند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مضامین این روایت خاطرنشان کرد: از روایت امام کاظم(ع)، عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) جایگاه ارزشمندی نزد پیامبر اسلام(ص) داشتند و ایشان تعابیر بسیار حساب شده و دقیقی در مورد دختر بزرگوارشان دارند؛ در گفتار و رفتار حضرت محمد(ص) که برای ما حجت است، تکریم حضرت زهرا(س) کاملا مشهود است.

شعبانی گفت: زمانی که صدیقه طاهره(س) به نزد پدرشان می‌رفتند، حضرت پیامبر(ص) تمام قد در مقابل او بلند می‌شدند و دستشان را می‌بوسیدند و به این طریق، شأن و منزلت ایشان را به مسلمانان نشان می‌دادند.

 روحانیون سربازان خط مقدم دفاع از ولایت هستند

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر ویژگی‌های و صفات حضرت فاطمه(س) در لسان پیامبر اسلام(ص) افزود: امام علی(ع) با همه شجاعتی که داشتند، بعد از رحلت پیامبر(ص) مجبور به سکوت شدند اما حضرت زهرا(س) قیامی علنی داشت و تمام قد برای دفاع از همسرش به میدان آمد؛ وصیت به دفن شبانه و مخفیانه نیز در همین راستا بود و سبب شد ایشان در حرکت خود موفق باشند.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در آن شرایط احساس کرد باید با تمام وجود از ولایت دفاع کند گفت: به یقین دفاع از این امر مقدس منحصر به ایشان و زمان صدر اسلام نبود و وظیفه‌ای همگانی در طول تاریخ محسوب می‌شود همانطور که سایر عبادات و تکالیف دینی استمرار دارند.

شعبانی تاکید کرد: دفاع از ولایت در زمان غیبت که در واقع دفاع از حریم ولایت فقیه محسوب می‌شود وظیفه همه به ویژه مبلغان دینی است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه روحانیون را سربازان خط مقدم دفاع از ولایت فقیه دانست و گفت: امروز دشمن با تمام قوا و امکانات خود به جنگ ولایت و نظام جمهوری اسلامی آمده زیرا حکومت ما بر اساس ولایت فقیه استوار است و در مقابل کفر و استکبار قرار دارد.

لزوم توجه مبلغان به مسئله وقف

وی افزود: در دوران نهضت اسلامی و بعد از انقلاب، به وضوح دست هدایت امام عصر(عج) را در رهبری‌های امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشاهده کرده‌ایم و امروز وظیفه ماست که از این حریم مقدس دفاع کنیم.

شعبانی با اشاره به اجرای سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه در سطح بقاع متبرکه سراسر کشور خاطرنشان کرد: همه ما بر سفره وقف نشسته‌ایم و به برکت این سنت حسنه، تبلیغ دین میسر شده است بنابراین باید تبلیغ در مورد وقف و لزوم استمرار آن را در دستور کار قرار دهیم./872/د101/ی

ارسال نظرات