۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۹۱۱
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

اعمال عبادی زمینه ساز معنویت است نه خود معنویت

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه اعمال عبادی زمینه ساز معنویت است نه خود معنویت، گفت: فضاهای مجازی، چندین هزار شبکه ماهواره ای برای تهی کردن وجود آدمی و گرفتن معنویت از انسان کار می کنند تا خانواده، دانشگاه، مدارس و بازار ما خالی از معنویت باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم چهارشنبه شب، در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا(ع) بر ضرورت کسب معرفت و شناخت نسبت به حضرت زهرا(س) برای تربیت تأکید و اظهار کرد: برای واژه «تربیت» معانی متعددی بیان شده که یکی از آنها «تنظیم» است، چنانچه این تنظیم خدشه دار شود تربیت به درستی صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: بازار، دانشگاه، سیاستمداران و جامعه ما برای تربیت الهی و انسانی نیازمند تنظیم رفتار، حرکات و زندگی خود با حضرت زهرا(س) هستند.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان کرد: تربیت انسان مانند ساخت خانه است که در مرحله اول پایه های آن را با محاسبات دقیق می سازند زیرا چارچوب خانه روی آن پایه ها بنا می شود.

وی افزود: بنابراین در صورتی که تنظیمات اولیه آن به درستی محاسبه نشود خانه از پایه ویران است و نقش و نگارهای ظاهری آن فایده ای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زرق و برق، تشریفات و تجملات نمی تواند زندگی که پایه آن محکم نیست سعادتمند سازد، اگر پایه زندگی محکم و تنظیم شده با سیره فاطمی باشد زیبایی های ظاهری و زرق و برق های دنیوی نمی تواند آن را ویران سازد.

وی با بیان اینکه بنیان اساسی زندگی سراسر نور حضرت زهرای مرضیه(س) «معنویت» بود، ابراز کرد: متأسفانه برخی هنوز معنای معنویت را نمی دانند و گمان می کنند به صرف خواندن نماز و چند عمل عبادی معنویت در زندگی آنها تحقق می یابد، در حالی که معنویت با نماز، زیارت کربلا و مکه حاصل نمی شود بلکه اینها زمینه ساز و عوامل معنویت است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: افرادی است که پس از سالها نماز خواندن هنوز انسانی معنوی نشده اند، زیرا تنها به ظاهر و پوسته نماز توجه کرده به گوهر آن یعنی معنویت دست پیدا نکرده اند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: فضاهای مجازی، چهار میلیون سایت اینترنتی، 33 هزار شبکه ماهواره، 123 کانال فارسی زبان ماهواره برای تهی کردن وجود آدمی و گرفتن معنویت از انسان کار می کنند برای اینکه خانواده، دانشگاه، مدارس و بازار ما خالی از معنویت باشد./202/1308/ب1

ارسال نظرات