۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۱۰۴
آیت الله مجتهد شبستری:

نتیجه تحصیل بدون تربیت، پرورش افرادی همچون بنی صدرها در جامعه است

امام جمعه تبریز گفت: نتیجه تحصیل بدون تربیت افرادی همچون بنی صدر، هویدا و نصیری در جامعه است که جز وطن فروشی و خیانت به کشور و مردم کاری از پیش نبردند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار جمعی از فرهنگیان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته امور تربیتی با اشاره به تربیت اختیاری انسان، اظهار داشت: انسان در کنار تربیت جبری که دیگر موجودات دارا هستند دارای تربیت اختیاری است.

وی با بیان اینکه هستی، عالم تربیت و رشد است، تصریح کرد: تربیت در عالم هستی بر دو نوع جبری و اختیاری است، تربیت جبری بر تمام موجودات هستی حاکم است، اما تربیت اختیاری مختص انسان برای رشد و تعالی از روی انتخاب و دستیابی به به سعادت است.

امام جمعه تبریز تربیت اختیاری را به وسیله عقل و وحی دانست و افزود: انسان با عقل خود می شناسد و تشخیص می دهد و در جایی که عقل بشری توان شناخت و معرفت ندارد پای وحی به میان می آید و مسیر صحیح تربیت و رشد و تعالی انسان را نشان می دهد.

وی با با بیان اینکه تمام انسانها  قابل تربیت و تعالی هستند، بیان داشت: انبیای الهی و رسل برای تربیت انسان مبعوث شده اند، این انسان می تواند به وسیله تعالیم آسمانی از عالم خاکی به عالم افلاکی سعود کند و روح و جان خود را تعالی و به خود ارج نهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سنین جوانی و نوجوانی را بهتر دوران برای تربیت انسان دانست و گفت: نتیجه تحصیل بدون تربیت افرادی همچون بنی صدر، هویدا و نصیری در جامعه به وجود می‌آیند و جز وطن فروشی و خیانت به کشور و مردم کاری از پیش نمی برند.

وی رجایی و باهنر را مرد عمل و کم صحبت عنوان و تصریح کرد: این دو شهید بزگورار می دانستند که دانش آموزان تنها با تحصیل موفق نخواهند شد، از این رو آن‌ها با فعالیت‌های خود و با اخلاص، دلسوزانه و بدون انگیزه کسب نام و شهرت مشغول فعالیت بودند، از این رو است که در دوره آنان نهال امور تربیتی کاشته شد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با شاره به ضرورت تربیت نسل جوان جامعه، افزود: لازم است معلمان بر رفتار و سیره خود توجه و دقت داشته باشند و لازم است نظارت صحیح و کافی بر سیره و روش معلمان صورت گیرد، همچنین نظارت ارزشی بر معلمان تربیتی لازم است.

وی تحولات حاصله از عملکرد معلمان را نشان دهند، اثرات تربیتی در افراد و اشخاص است، ابراز داشت: امروز استان از نظر قرآنی پیشرفت محسوسی داشته است، در نظام اسلامی لازم است همه به قرآن تمسک کنند و متدین باشند و از ارزش‌های دینی و مکتب اهل بیت و قرآن دور نشوند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و القای شبهات فراوان از این رهگذر، خاطرنشان کرد: نقش تربیت و مسائل تربیتی بسیار ارزشمند است، امروز دشمن از طریق چنین ابزارهایی به دنبال انحراف در مسیر تربیت جوانان جامعه ایران است./854/202/ب2

ارسال نظرات