۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۵۴۱
امام جمعه موقت اردبیل:

اهل بیت راه نجات انسان از دنیای ظلمانی است

حجت الاسلام فروغی اهل بیت(ع) را راه نجاتی از غرق شدن انسان در ظلمات دنیوی دانست و گفت: انسان با اهل بیت (ع) به معادن سرور دست خواهد یافت، تمسک به اهل بیت(ع) سبب دستیابی انسان به حیات طیبه خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل امروز در محل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه محبت در رسیدن به کمال و معرفت، اظهار داشت: انسان دارای کمالات، محبتش در دیگران افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به درک اسرار هستی و فهم معارف الهی، ابراز داشت: اسرار هستی انسان را به نشاط می آورد، هر آنچه که برخلاف تصور انسان در هستی اتفاق می‌افتد، نشان از وجود اسرار و معارف خاص در هستی است و این سر هستی انسان را به وجد خواهد آورد.

استاد حوزه علمیه قم نفسانیت را مانع درک اسرار هستی دانست و ابراز داشت: انسان باید در برابر نبی مکرم اسلام و شناخت عظمت او جان دهد اما این نفسانیت و تمایلات نفسانی انسانی است که انسان را از درک و شناخت حقیقت هستی دور می کند.

وی با اشاره به فضائل و مناقب اهل‌بیت، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در روایتی در اهمیت و جایگاه ولایت‌ و اهل‌بیت پیامبر(ص) می‌فرماید که انسان باید به نوعی به حوض ولایت و کوثر اهل‌بیت(ع) وارد شود مانند دسته شترانی که تشنه هستند و برای رسیدن به آب به یک دیگر تنه می‌زنند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اهل بیت(ع) را راه نجاتی از غرق شدن انسان در ظلمات دنیوی دانست و گفت: انسان با اهل بیت(ع) به معادن سرور دست خواهد یافت و به وجد ذاتی خواهد رسید، تمسک به اهل بیت(ع) سبب نجات و دست یابی انسان به حیات طیبه خواهد بود.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه حضرت فاطمه زهراء (س)، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید اگر تمامی زیبایی‌های جهان جمع شود، بازهم در مقابل ارزش و زیبایی فاطمه سرافکنده خواهد شد، زیبایی معنوی این بانوی بزرگ اسلامی بی بدیل و نشان از عظمیت وجودی ایشان دارد.

حجت الاسلام فروغی فاطمه زهرا(س) را کوثری دانست که  وجودشان تجلی عشق و محبت است، افزود: نه تنها چهارده معصوم در این عشق سهم دارند، عاشقان حضرت زهرا(س) نیز در این محبت سهیم‌اند و از آن بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به کار بزرگ مدافعان حرم در صیانت از حریم ولایت و اهل بیت(ع)، گفت: اگر در روزگار ائمه چند تن از این جوانان مدافع حرم بودند هرگز اجازه هتک حرمت به آستان علی بن ابی طالب را نمی دادند، این پتانسیل عظیم مردم ایران است./854/202/ب1

ارسال نظرات