۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۸۵۲۷۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

خدمات کمیته امداد از نقاط افتخار نظام اسلامی است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: خدمات‌ کمیته امداد و رسیدگی این نهاد به امور محرومان و نیازمندان از نقاط افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با مدیرکل و کارکنان این نهاد که به منظور ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد و تبادل‌نظر برگزار شد، از خدمات ارزنده نهاد کمیته امداد در استان قدردانی کرد.

وی خدمات کمیته امداد را ارزشمند و والا دانست و افزود: امروز خدمات این نهاد دستاوردهای اسلام و نظام را به‌خوبی تبیین کرده و شعارهای اصیل انقلاب را زنده نگاه داشته است.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: خدمات‌ کمیته امداد و رسیدگی این نهاد به امور محرومان و نیازمندان از نقاط افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز فعالان کمیته امداد خدمات اسلام را به محرومان معرفی می‌کنند، افزود: خوشبختانه با عملکرد مناسب امدادگران کمیته امداد، امروز واقعیت کمک‌رسانی به‌خوبی برای مردم تفهیم شده است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان اضافه کرد: مردم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، لذت‌های معنوی و روحانی را به‌خوبی مشاهده و لمس می‌کنند؛ اما لازم است به نیازهای مادی آنها هم رسیدگی شود.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه عملکرد این نهاد در سال 95، اظهار کرد: در این استان 90 هزار نفر از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند.


وی با بیان اینکه کمیته امداد بیش از 31 هزار خانواده استان با جمعیتی حدود 58 هزار نفر را تحت حمایت دارد، افزود: تمامی این افراد از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

اهرابی متوسط پرداختی مستمری کمیته امداد برای خانوارهای تک‌نفره را ٥٣ هزار تومان و خانوارهای دو تا پنج‌نفره را ١٠٠ هزار تومان اعلام کرد و گفت: کمیته امداد تنها به پرداخت مستمری بسنده نمی‌کند؛ بلکه با اجرای طرح اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه خودکفایی خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد توانمندسازی بخش قابل‌توجهی از مددجویان از طریق اشتغال پایدار هستیم، اظهار کرد: بانک مرکزی در برنامه بودجه سال ٩٥، بیش از 15 میلیارد تومان منابع بانکی برای اشتغال مددجویان خراسان شمالی در نظر گرفت که هم‌اکنون بیش از 90 درصد مبلغ تعیین‌شده محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به همکاری مساعد بانک‌ها در پرداخت وام‌های اشتغال، گفت: امسال درزمینهٔ پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شاهد ارتقای همکاری بانک‌ها با کمیته امداد بودیم.

وی با قدردانی از همکاری بانک‌ها با کمیته امداد در زمینه ارائه تسهیلات به مددجویان، گفت: امیدواریم سال آینده نسبت به سال ٩٥ شاهد افزایش دو برابری این اعتبارت باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات