۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۴۲۵

جلسات شورای اسلامی شهر قم به ایستگاه 222 رسید

در دويست و بيست و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر قم موضوع كمك ۱۱۰ ميليون توماني شهرداري به برپايي اردوهاي راهيان نور، اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاكسيراني و بررسي ۱۵ طرح و لايحه مورد تصويب قرار گرفت.
جلسه شورای شهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دويست و بيست و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر قم به رياست ولي‌الله بياتي و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهيد باكري برگزار خواهد شد.

طبق دستور جلسه اعلام شده از سوي شوراي اسلامي شهر ۱۵ طرح و لايحه در اين جلسه مطرح شده و در معرض رأي اعضا گذاشته شد.

ابراهيم معتمدي قائم مقام شهردار، قاري قرآن معاون شهرسازي و امور زيربنايي، سامع معاون خدمات شهري و امور اجتماعي، رنجبر معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني، جانقربان سرپرست امور معماري و شهرسازي و ديگر مديران و معاونين شهرداري در اين جلسه نيز حضور خواهند داشت.

نخستين صورت جلسه دويست و بيست و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر قم اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاكسيراني و كاهش تعرفه بهاي خدمات تاكسي‌هاي خطوط با تشخيص و تصويب هيات مديره سازمان بود كه مقرر شد تا تكميل اقدامات كارشناسي مسكوت بماند.

در اين بخش جلسه لايحه دو فوريتي شهرداري در خصوص اخذ مجوز اصلاح جدول پيشنهادي رتبه بندي شركت‌هاي حمل و نقل درون شهري تابعه سازمان تاكسيراني شهرداري مطرح شد و با نظر اعضا قيد دو فوريت اين لايحه به تصويب نرسيد.

مقرر شد اين لايحه در فرصت لازم به كميسيون خدمات شهري برگشت داده شده و با بررسي بيشتر به صحن علني شورا برگردد.

نامه فرمانداري در ارتباط با مصوبه شماره ۱۲۳۶۸ موضوع تعيين تعرفه نرخ كرايه انواع خودروهاي فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهري سال ۹۶ مطلب ديگري بود كه با محوريت كميسيون خدمات شهري مطرح شد و با نظر اعضا به تصويب رسيد.

عباس محمدي عضو شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص با اشاره به مصوبه شورا در خصوص افزايش نرخ كرايه خودروهاي حمل و نقل عمومي درون شهري گفت: مصاحبه‌اي در تلوزيون صورت گرفته و اعلام شده كه نرخ تاكسي‌ها افزايش يافته است اما نرخي كه شورا اعمال كرده براي سال ۹۶ است و تاكسي‌ها اجازه ندارند در اين شرايط نرخ‌ را افزايش دهند.

نامه فرمانداري در ارتباط با مصوبه شماره ۱۱۹۹۳ در خصوص اجاره ۱۰۰ سازه استرابورد به شركت سيماآرا و اخذ مجوز اعمال نرخ‌هاي ترميم نوار حفاري در سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ نيز از سوي كميسيون خدمات شهري در اين جلسه در معرض رأي اعضا گذاشته شد و به تصويب رسيد.

براساس مصوبه شورا نرخ حفاري كه در سال‌هاي گذشته تغيير نكرده بود دچار برخي تغييرات شد.

در ادامه اين جلسه متمم توافقنامه شماره ۱۰۵۰۵۰ شركت تعاوني جامعه سردفتران و توافقنامه شماره ۱/۲۶۱۹۸۹ نيز از سوي سعادت طلب رئيس كميسيون امور زيربنايي مطرح شد و به تصويب رسيد.

همچنين استفساريه شهرداري در خصوص واگذاري املاك و اراضي به پيمانكار پروژه مترو پس از بحث و بررسي فراوان در خصوص بندهاي قانوني و مصوبات قبلي شورا به كميسيون امور زيربنايي برگشت داده شد.

كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم نيز اخذ مجوز مساعدت به سپاه علي بن ابيطالب براي برپايي اردوهاي راهيان نور را در ادامه اين جلسه مطرح كرد.

براساس اين دستور كه به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر قم رسيد، مقرر شد ۱۱۰ ميليون تومان براي تهيه بسته‌هاي فرهنگي به سپاه علي بن ابيطالب كمك شود.

اخذ مجوز پرداخت خسارت بابت تخريب ملك، اخذ مجوز اعمال مساعدت به سازمان‌هاي مردم نهاد و مراكز فرهنگي مورد نظارت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به مبلغ ۳۰۰ ميليون تومان، اخذ مجوز اصلاحيه بودجه سال ۹۵ سازمان ميادين به مبلغ ۱۴۶ ميليارد ريال، سازمان كشتارگاه به مبلغ ۴۵ ميليارد ريال، آرماستان‌ها به مبلغ ۱۰۷ ميليارد ريال و آتش‌نشاني به مبلغ ۲۵۵ ميليارد ريال نيز در اين جلسه مطرح شد و به تصويب رسيد.

سيد امير سامع معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهردار قم با اشاره به اصلاح بودجه سازمان آتش‌نشاني شهرداري قم گفت: امسال هم در قسمت ماشين آلات خريدهاي خوبي انجام شده و حدود ۲ ميليارد تومان نيز تجهيزات و لوازم برقي و امكانات خريديم

 در اين بخش جلسه معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهردار و مديرعامل سازمان توسعه و عمراني شهرداري گزارشي از روند فعاليت‌هاي عمراني شهرداري ارائه كردند.

وي با اشاره به پروژه‌هاي عمراني شهر قم گفت: پروژه‌ تقاطع غيرهمسطح مقداد پروژه ويژه شهري است كه به زودي به بهره برداري مي‌رسد.

قاري قرآن به اجراي در كمتر از يكسال اين پروژه اشاره كرد و افزود: نزديك به ۸۰ هزار مترمربع در اين پروژه آزادسازي صورت گرفته و حدود ۶ هكتار فضاي سبز در آن به امكانات شهر اضافه مي‌شود.

وي گفت: اين فضاي سبز جزئي از فضاي سبز شهري با گونه‌هاي مختلف درختان خواهد بود كه اميدواريم يكي از پروژه‌هاي ماندگار شهر باشد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهردار قم به فاز دوم پروژه آيت‌الله بروجردي اشاره كرد و گفت: قرار بود دو پروژه همزمان افتتاح شود و مشكلاتي در تأمين روشنايي ايجاد شد كه حداكثر تا هفته آينده اين پروژه نيز افتتاح خواهد شد.

وي به وضعيت پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد اشاره كرد و افزود: پس از تحويل پروژه از پيمانكار ارتش اين پروژه شكل قوي پيدا كرده و اتفاقات ويژه افتاده است، روگذر باز شده و سعي داريم قبل از نوروز زيرگذر را بازگشايي كنيم البته نمي‌توانيم به دليل حجم بالاي ترافيك همزمان كل پروژه را افتتاح كنيم و قطعاً فروردين پروژه كامل افتتاح مي‌شود.

قاري قرآن همچنين در ادامه سخنان خود روند ديگر پروژه‌هاي شهري را تشريح كرد و ابراز اميدواري كرد كه تمام پروژه‌هاي عمراني تا پايان دوره چهارم شورا به بهره برداري برسد.

محمدتقي نادعلي مديرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداري قم نيز با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان اظهار كرد: پس از اينكه سازمان قرار شد به عنوان پيمانكار به پروژه‌هاي عمراني وارد شود خود را تجهيز كرد و امكاناتي را ما خريداري كرديم.

وي گفت: عمده ماشين‌آلاتي كه شهرداري در اختيار گذاشته عمر بالايي داشت و حدود ۱۷ دستگاه شامل بيل مكانيكي، غلتك و... خريداري شد.

مديرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداري قم با بيان اينكه در پل ۱۵ خرداد از دستگاه‌هاي جديد استفاده شد گفت: سعي كرديم تا بتوانيم با سرعت قابل قبول كار را پيش ببريم و امروز شاهد رضايتمندي مناسب مردم از پروژه‌هاي عمراني هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه خريد بچينگ براي توليد بتن را جزو برنامه كاري خود قرار داديم افزود: مجوزهاي لازم را اخذ كرديم و بچينگ با ظرفيت يك مترمكعب از ارديبهشت آينده وارد عمل شده و توليد بتن از ارديبهشت خواهيم داشت.

مصطفي ملايي عضو شوراي شهر قم در اين خصوص با اشاره به رويكرد اعتمادسازي شهرداري در حوزه پروژه‌هاي عمراني گفت: شهرداري به سازمان توسعه و عمران اعتماد كرده و شاهد روند خوبي در پروژه‌هاي عمراني هستيم.

وي با بيان اينكه شاهد ارتقاء بهره‌وري در پروژه‌هاي عمراني هستيم گفت: ضروري است در خصوص آزادسازي املاك معارض پروژه‌هاي عمراني كميته‌اي تشكيل و اين اقدام تسريع شود.

ناصر رعيت پور نيز ضمن تقدير از زحمات مديريت شهري در پروژه‌هاي عمراني گفت: با ورود شهرداري و اقدام سازمان توسعه و عمران شاهد مديريت اثرگذار در پروژه‌هاي عمراني بوديم و اين اقدامات رضايتمندي مردم را به دنبال داشته است.

در پروژه‌هاي عمراني هم جديت، هم دقت و هم عملكرد دقيق است كه هم سرعت را افزايش داده و رضايت‌مندي مردم را به دنبال داشته است.

نعمت‌الله عواطف رستمي ديگر عضو شوراي شهر قم هم با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني شفاف به مردم در خصوص پروژه‌هاي عمراني بيان كرد: لازم است ابعاد مختلف پروژه‌هاي عمراني به مردم اطلاع رساني شود تا آن‌ها مطلع باشند كه اگر پروژه‌اي نقص يا اشكالي در پيشرفت دارد مردم بدانند چه كسي مقصر است.

محسن عابديني پور ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم نيز همبستگي مجموعه سازمان توسعه و عمران و شهرداري مناطق را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مساله اهميت ويژه‌اي در پيشبرد پروژه‌هاي عمراني داشته است.

محمدي عضو شوراي اسلامي شهر قم هم گفت: سه سطحه ۱۵ خرداد به معضل بزرگي براي شهر تبديل شده كه نياز است هرچه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.

حجت‌الاسلام سيدمحمد آتش زر ديگر عضو شوراي شهر نيز با اشاره به اقدامات شهرداري در پروژه‌هاي عمراني گفت: اين اقدامات رضايت نسبي را بين مردم ايجاد كرده و اميدواريم اين روند ادامه پيدا کند./872/د102/ی

ارسال نظرات