۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۶۰۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اسلام ناب بزرگ ترین مانع بر سر راه دشمنان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: امروز دشمن به خوبی فهمیده است مانع بزرگی که در سر راه منافع آن ها و اهداف استکباریشان قرار گرفته است، اسلام و انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد صادق سليماني، مسؤول حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود در حوزه علمیه امام صادق(ع) به توضیح و تفسیر معنای نفوذ پرداخت و گفت: نفوذ ابزاری است که هم می توان از آن اراده خیر و هم اراده غیر آن انجام داد.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به حدیث شریف امام صادق(ع) در خصوص شخصیت برجسته حضرت اباالفضل(ع)، افزود: ایشان در بیان شریفی می فرمایند عموی ما عباس نافذ البصیره بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی قدرت ایمان و عدم نفوذ در تصمیمات قاطع و مصمم حضرت عباس(ع) را یادآور شد و اظهار داشت: در شب عاشورا امان نامه ای که برای حضرت آوردند نتوانست ایشان را در دفاع از ولایت سست کند و این مصداق بارز از نفوذناپذیری در برابر تهدیدها و تطمیع هاست.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائم شهر، نافذ البصیره بودن را نشأت گرفته از آینده نگری و ایمان مستحکم قلبی حضرت دانست و تاکید کرد: ایشان با توجه به ایمان صادق و عزم راسخی که داشتند به این مقام رسیدند.

وی زندگی علمای تشیع در طول تاریخ را یادآور شد و با اشاره به فضایل عالم برجسته تاریخ تشیع جناب فاضل هندی،  قدرت نفوذ او در تبلیغ شریعت نبوی را قابل تقدیر دانست و گفت: قدرت نفوذ او به حدی بود که توانست خود را به عالم اهل سنت نزدیک کرده و در دل او نفوذ کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به حضور زیرکانه و هدفمند فاضل هندی در خانه عالم اهل سنت اشاره کرد و افزود: او توانست با نفوذ در کتابخانه عالم اهل سنت و نسخه برداری از کتب وی که در رد امیرمؤمنان(ع) نوشته بود بپردازد که منجر به تالیف کتاب ارزشمند عبقات در رد ادعای آن عالم سنی شد.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر هم چنین نفوذ را ابزاری برای نیات شرارت آمیز دشمنان علیه اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: نفوذ به عنوان ابزاری کارآمد می تواند در دست دشمنان اسلام هم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که در تاریخ معاصر نفوذ جاسوسان انگلیس در بیت مراجع و بزرگان شیعه مثبوت است، خاطرنشان کرد: دستان آلوده استعمار پیر همواره در کشورمان دخالت داشته که البته با پیروزی انقلاب اسلامی این دستان قطع شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه، خطر نفوذ دشمن در حوزه های علمیه را هشدار داد و تصریح کرد: در قبل و بعد از انقلاب نیز بسیاری از نیروهای معاند و جریانات منحرف فکری توانستند در حوزه های علمیه نفوذ کنند که لزوم هوشیاری هر چه بیشتر را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی به لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: امروز دشمن به خوبی فهمیده است مانع بزرگی که در سر راه منافع آن ها و اهداف استکباریشان قرار گرفته است، اسلام و انقلاب اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به تأثیر فرهنگ شهادت در ایمان و روحیه انقلابی طلاب اشاره و تاکید کرد: طلاب بدانند که انس با شهدا و اهتمام در توجه به زندگی شهدا موجب تقویت ایمان و نشاط در زندگی خواهد شد.

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که باید با دیدن تمثال شهیدان والامقام در عمق ایمان و معرفت آنان تدبر کنیم و در نزدیک کردن خلقیات خود به آنها بکوشیم، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان و تلاش خود را به منظور کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبیین و تشریح مناسب این فرهنگ بهره گیریم./202/1317/ب1

ارسال نظرات