۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۶۱۶۹
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

اثربخشی محصولات فرهنگی با بی نیازی تولید کننده از مصرف کننده کاهش می باید

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد باید کاری کرد که نسبت تولید کننده با مصرف کننده قطعی شود چرا که اگر تولید کننده مستغنی از مصرف کننده شود اولین اتفاق این است که اثربخشی آثار کاهش می یابد.
بایسته های محصولات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،,وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در نشست «بایسته های تولید و مصرف فرهنگی» شامگاه چهارشنبه 18 اسفند در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نظام تولید فرهنگی ما نسبتی با معادن ما در این زمینه ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود فراوانی معادن و گنجینه های فرهنگی ما توان بهره مندی از آنها را نداریم، افزود: در حال حاضر باید به این گنجینه ها اعتماد و آنها را استخراج کرد و این درحالی است که برداشت ما از این ذخایرفرهنگی، معرفتی و اجتماعی اندک است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد درادامه افزود: علاوه بر خلأ و کمبود استخراج گنجینه های فرهنگی، چالش دیگر ما در این حوزه آن است که  تا به امروز استفاده بهینه از محصولات تولید شده نشده است.

وی افزود: در این هر دو حوزه باید هیأت های اندیشه ورزی فعال شوند تا بتوان به چگونگی دستیابی به فناوریهای متناسب با ظرفیت تولید دست یافت و در این راه حتی به ابداع هم روی آورد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه با انتقاد از چرخه نادرست تولید، توزیع و مصرف کننده محصولات فرهنگی، گفت: در حال حاضر دغدغه ای برای تولید نیست که مخاطب وجود ندارد و او فقط به تولید می اندیشد که به بودجه منجر می شود.

وی افزود: در راستای رفع این آسیب باید کاری کرد که نسبت تولیدکننده با مصرف کننده قطعی شود چرا که اگر تولید کننده مستغنی از مصرف کننده شود اولین اتفاق این است که اثربخشی آثار کاهش می یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه بیان آسیب های بایسته های تولید و مصرف فرهنگی، گفت: عمده ترین مشکل ما در حوزه مدیریت فرهنگی به این موضوع برمی گردد که عده ای مبانی نظری را سلیقه و برخی دیگر سلیقه های خودشان را مبانی نظری ارائه می دهند./934/202/ب2

ارسال نظرات