۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۲۲۷
با همت اتاق تبلیغ خراسان؛

ویژه نامه تبلیغی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل منتشر شد

دبیراتاق تبلیغ خراسان از انتشار ویژه نامه تبلیغی اقتصاد مقاومتی با موضوعات مختلف برای وعاظ و مبلغان از سوی کارگروه پژوهشی تدوین محتوای تبلیغی مستند و مفید خبر داد.
حجت الاسلام مشیری

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد پیرامون جدیدترین تولید محتوای تبلیغی این نهاد، گفت: در راستای لبیک به دعوت ولی امر مسلمین جهان، در اهتمام به اقتصاد مقاومتی و کار در این موضوع، ویژه نامه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی کارگروه تدوین محتوای اتاق تبلیغ خراسان در مسیر نشر اندیشه های تبلیغی اسلام در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید شد و بر روی پایگاه اطلاع رسانی اتاق تبلیغ خراسان به آدرس WWW.otaghfekr.ir  در دسترس عموم قرار گرفت.

حجت الاسلام مشیری در تشریح این ویژه نامه گفت: موضوعاتی نظیر مبانی اقتصاد مقاومتی در کتاب و سنت، مدیریت مصرف؛ رُکن اقتصاد مقاومتی، الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، ویژگی های اقتصاد مقاومتی و آنچه تاکنون از اقتصاد مقاومتی بیان نشده است، در این نسخه کار شده است.

وی افزود: در بخشی از این ویژه نامه پیام مهم آیت الله جوادی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین اموال کشور را باید به دست کسانی سپرد که در اقتصاد مجتهد و در مدیریت مجاهد هستند، آمده و عناوینی همچون خرید کالای داخلی، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس محقق نمی‏شود، اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ معنا ندارد/ کشور را باید کریمانه اداره کرد، گنجانده شده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: رمز موفقیت صنعتگران از منظر روایات، فداکاری عالمانه و پرهیز از انفعال اقتصادی عنصر اساسی اقتصاد مقاومتی، تبیین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است در کنار ارتقای بهره‌وری تولید مهمترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است از موضوعات دیگر این ویژه نامه است.

وی افزود: موضوعاتی مثل «اقتصاد مقاومتی مبنای قرآنی دارد»، «مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی؛ دولت و مجلس»، «تشریح دستور العملهای قرآنی برای مقابله با تحریم های اقتصادی»، «اعتدال اقتصادی رمز تحقق اقتصاد مقاومتی» و «اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی و پیشرفت» هم در این ویژه نامه کار شده است.

حجت الاسلام مشیری گفت: موفقیت در اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های داخلی تضمین می شود، نقش رزق حلال در اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و اقتصاد باید مقاومتی باشد، راهبردها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، بانکداری ربوی نظام اقتصادی را در هم می‌کوبد، اقتصاد مقاومتی راه حل مقابله با تحریم‌ها و ۵ محور اقتصاد مقاومتی از نگاه قرآن را هم در این ویژه نامه کار شده است.

وی در پایان گفت: در بخشی دیگر دو بحث از فرمایشات رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است، و ۱۰اقدام در اقتصاد مقاومتی مقابل دوگانه کاذب تسلیم یا تحریم را در کنار بیانی دیگر از آیت الله جوادی آملی با عنوان مردم اقتصاد اسلامی را با همه وجود می‌پذیرند، جای گرفته است.

گفتنی است، پیش از این در موضوعات مختلف و مناسبت های مذهبی ویژه نامه تبلیغی از سوی اتاق تبلیغ خراسان تهیه و منتشر شده و با توجه به اسقبال کشوری عموم مبلغان و اهل فن و خطابه، به گفته دبیر اتاق تبلیغ خراسان این روند همچنان در آینده ادامه خواهد داشت./933/302/ب2

ارسال نظرات