۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۳۱۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

احیای دین به احیای قرآن است

حضرت آ‌یت الله صافی گلپایگانی با بیان این که احیای دین به احیای قرآن است، گفت: اگر می خواهیم جامعه درستی داشته باشیم باید واقعا قرآنی باشیم.
دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و جمعی از دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن کریم با تقدیر از برنامه های سازمان اوقاف در ترویج فرهنگ قرآن گفت: دست اندرکاران با این کارها می توانند قرآن را احیا کنند.

وی افزود: امیدواریم که نتیجه زحمات دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن تبیین بیشتر عظمت قرآن کریم باشد تا همگان بدانند که چه گوهر نابی در اختیار آنان قرار دارد، ما باید توان خود را برای خدمت به قرآن به کار بگیریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم نور مبین و حبل متین است، اظهار داشت: هرچه درباره عظمت قرآن بگوییم کم است، برنامه های قرآنی باید بیشتر توسعه پیدا کند، هرچه بیشتر قرآن در جامعه مطرح شود مطالب دین تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: احیای دین به احیای قرآن است، در رشته های گوناگون قرآنی باید تلاش شود که افرادی در آن ها تبحر داشته باشند، رشته های قرآنی را باید به مردم معرفی کرد، اگر می خواهیم جامعه درستی داشته باشیم باید واقعا قرآنی باشیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که معارف قرآن باید در جامعه تبیین شود، ابراز داشت: قرآن کریم کتاب هدایت است که انسان برای کسب سعادت باید به این کتاب الهی تمسک داشته باشد، امیدواریم که حضر ولی عصر(عج) از شما راضی باشد.

وی عنوان کرد: خدمت به قرآن توفیقی بسیار بزرگ است و افرادی که در مسیر قرآن حرکت می کنند می توانند در جهان اثرگذار باشند، آثار و برکات این خدمت بسیار زیاد است؛ برنامه های قرآنی باید با عظمت برگزار شود که اسباب عظمت دین است/1323/ 202/ص

ارسال نظرات