۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۶۲۷
آیت الله بهشتی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو چاره اندیشی دولت برای واردات بی رویه و قاچاق است

عضو جامعه مدرسین، جلوگیری از قاچاق را در رسیدن اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل ضروری خواند و گفت: اگر در زمینه قاچاق و واردات حساسیت لازم وجود داشته باشد بیکاری و تورم حل می شود.
آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت در حد توان خود کارهای انجام داده و بی انصافی است که بگوییم دولت هیچ کاری نکرده است.

وی افزود: اما چیزی که ایده آل به شمار می رود و باید انجام بگیرد قطعا انجام نگرفته است، مسأله بیکاری، تورم و موضوعاتی همانند قاچاق هنوز حل نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق تأثیر ویژه ای در رسیدن اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل دارد، اظهار داشت: وقتی سالی میلیاردها دلار قاچاق وارد مملکت می شود، مردم گرایش به اجناس خارجی پیدا می کنند و به تولید داخلی توجهی ندارند.

وی ادامه داد: ارز مملکت بی خودی از راه های نامشروعی می رود و درعوض آن کالاهای خارجی وارد می شود، این ها خیلی مؤثر است؛ اگر مسأله قاچاق و واردات را بتوانیم مهار کنیم تا ارز مملکت صرف واردات نشود و کالای قاچاق وجود نداشته باشد نتیجه این می شودکه سطح تولید در کشور بالا می رود و تولید کننده رغبت پیدا می کند بنابراین برای اشخاص کار به وجود می آید و سرمایه های متورم به جریان می افتد.

آیت الله بهشتی با بیان این که اقتصاد مقاومتی ابعاد بسیاری دارد، ابراز داشت: اگر همین مسأله قاچاق و واردات ساماندهی شود و دولتمردان آن را حل کنند، نسبت به واردات تأمل بیشتری داشته باشند و هر چیزی را وارد کشور نکنند اوضاع متفاوت می شود.

وی عنوان کرد: تنها چیزهایی که برای کشور ضرورت دارد باید وارد شود، از تجملات و مسائل تشریفاتی باید صرف نظر و چشم پوشی شود، کشور ما در مصرف کالاهای زینتی در رتبه های بالا قرار دارد که باید این روند را کنترل کنیم، نسبت به واردات باید حساسیت لازم وجود داشته باشد و قاچاق هم باید مهار شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر در زمینه قاچاق و واردات حساسیت و برنامه ریزی لازم وجود داشته باشد، حداقل گوشه ای از مشکلات حل خواهد شد و بیکاری و تورم حل می شود، دولت زحمت کشیده و تلاش کرده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، امیدواریم که سال آینده اقتصاد مقاومتی در ابعاد گوناگون تحقق پیدا کند تا بر بیکاری و تورم غالب شود و جلوی واردات بی رویه را بگیرد و اقتصاد مقاومتی مرحله اقدام وعمل را طی کند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات