۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۶۷۷۶
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

مراسم تکریم از مادران و همسران شهدای خوزستان برگزار شد

مراسم تکریم مادران و همسران شهدای خوزستان شامگاه گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد.
مادران و همسران شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا شامگاه شنبه با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیات کلام وحی آغاز و سپس عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل(ره) در ۲۲ اسفندماه و نامگذاری چنین روزی به نام روز شهید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز داشت: در این مراسم مادران و همسران شهدای اهواز، حمیدیه و رامشیر، شهدای طریق الحسین و تعدادی از خانواده های شهدای اصفهان حضور دارند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: شعار روز شهدا در سال کنونی «راه شهیدان ادامه دارد» نام گرفته است.

همچنین سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور به عنوان دیگر سخنران مراسم با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران، اظهار داشت: شهدای ما در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از حرم اهل بیت(ع) دارای ارزش های والای انسانی بودند.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با بیان اینکه رسول خدا(ص) نماز اول وقت، احترام به والدین و جهاد در راه خدا را سه عمل محبوب در نزد خداوند معرفی کرده است، گفت: شهدا به این سه مورد عمل کردند و مادران شهدا باید افتخار کنند که فرزندانشان در روز قیامت تا ۷۰ هزار نفر را شفیع خواهند شد.

این مقام مسؤول در ادامه شهدا را عامل وحدت و عمل کننده به تکلیف عنوان کرد و افزود: شهدای ما مصداق آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بودند که با شجاعت در برابر دشمن ایستادگی کرده و ترسی به خود راه ندادند و در حقیقت ارزش و برند جمهوری اسلامی ایران به شهدای عزیز و بزرگوار است.

سردار سیدالشهدا پاداش جهاد در راه خدا را شهادت برشمرد و گفت: شهدا با شجاعت و ایمان از دین و کشور دفاع کردند و قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در جایگاه بالای جهانی در جنبه های نظامی، سیاسی، اجتماعی و ارزش های معنوی به دلیل خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان همچون هشت سال دفاع مقدس در دفاع از حرم اهل بیت(ع) پیشتاز بود، خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، عراق و سوریه از تکفیریان زدوده شد و خوزستانی ها در این عرصه به وظیفه خود عمل و ۶۸ شهید تقدیم کردند.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور به تدبیر رهبرمعظم انقلاب برای مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه و عراق اشاره و عنوان کرد: اگر با تروریست ها در عراق و سوریه مبارزه نمی کردیم قطعا حکومت تشکیل داده و همه حوزه خلیج فارس را به دست می گرفتند و امنیت ما را به خطر می انداختند.

در پایان مراسم نیز مداح اهل بیت حیدر خمسه یه مرثیه سرایی درباره حضرت ام البنین(س)، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم پرداخت./۹۴۵۶/203/ب2

ارسال نظرات