۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۰۶۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:

شناخت حضرت زهرا نقطه عطفی در نوع نگاه به زن و منزلت اجتماعی او است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به این که شناخت حضرت فاطمه(س) یک نقطه عطف در نوع نگاه به زن و منزلت اجتماعی و رسالت او در جامعه اسلامی است، گفت: شناخت فاطمه(س) یعنی زن امروز برای ساخت جامعه و حرکت به سوی ارزش‌های انسانی و الهی چه وظایفی دارد.
سبک زندگی فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که ظهر امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مادران و همسران شهدا در اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد با اشاره به این که زبان در بیان مقام این بانوی بزرگ الکن است، اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات شأن و عظمت وجودی حضرت فاطمه(س) بیان شده است.

وی با بیان این که فراوان درباره حضرت فاطمه(س) گفته و شنیده‌ایم،‌ گفت: با این وجود اما رفتارهای دوگانه‌ای داریم و این نشان می‌دهد عشقمان به اهل‌بیت(ع) همراه با شناخت و معرفت نبوده است؛ نمی‌توانیم بدون شناخت ادعا کنیم از ایشان الگو گرفته‌ایم.

موسوی با اشاره به این که شناخت حضرت فاطمه(س) یک نقطه عطف در نوع نگاه به زن و منزلت اجتماعی و رسالت او در جامعه اسلامی است، افزود: شناخت فاطمه(س) یعنی زن امروز برای ساخت جامعه و حرکت به سوی ارزش‌های انسانی و الهی چه وظایفی دارد.

وی با اشاره به فداکاری های حضرت فاطمه در دوران مختلف زندگی خود، بیان داشت: اگر مبارزات سیاسی حضرت فاطمه(س) وجود نداشت، جریان امامت در سقیفه باقی می‌ماند و امامت تداوم نمی‌یافت و این یعنی زن مسلمان ما با شجاعت و شهامت می‌تواند در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حضور پیدا کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این که سراسر زندگی حضرت فاطمه(س) تحول و تغییر و شکستن سنت های جاهلی است، گفت: جامعه‌ای که فاطمه(س) را دارد نباید دختران آن خلأ هویتی داشته باشند. این نشان می‌دهد حضرت فاطمه(س) را نشناخته و عظمت وجودی او را معرفی نکرده‌ایم.

موسوی گفت: ایثار و گذشت مادران و همسران شهدا قدر و قیمت بالایی دارد و باید الگوی دختران ما قرار گیرند و علت حضور بانوان در دفاع مقدس تداوم کارکرد آن‌ها در انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت گفت: این صبوری و مقاومت را از فاطمه به ارث برده‌ایم و این راه هنوز ادامه دارد. بانوان ما هنوز برای دفاع از مظلومیت شیعه، فرزندان و همسران خود را به جبهه می‌فرستند. وظیفه ما در این گونه برنامه‌ها انتقال این فرهنگ و تثبیت مؤلفه‌های آن و جریان‌‌سازی فرهنگی برای نسل‌های آینده است./204/9453/ب1

ارسال نظرات