۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۸۹۱۹۲
آيت الله نمازي:

برخی احساس تکلیف ها برای حضور در انتخابات حب مقام و شهرت است

آیت الله نمازی گفت: نامزدهاي انتخابات علت ثبت نام خود را احساس تكليف شرعي اعلام مي‌كنند اما برخی از این احساس تکلیف ها حب مقام و شهرت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار نيروهاي سپاه پاسداران كاشان، با اشاره به اينكه امتياز و افتخار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در يك كلمه است، گفت: سلسله مراتب نيروهاي مسلح در همه دنيا به مقام طاغوتي مي رسد.

وي افزود: سلسله مراتب نيروهاي عراق در دوران دفاع مقدس به فرمانده كل آنها كه صدام فردي فاسق و فاجر بود مي رسيد، اما سلسله مراتب نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي به امام خميني(ره) كه فقيه، عادل و جامع الشرايط بودند بر مي‌گشت.

آيت الله نمازي ادامه داد: امروز نيز اين افتخار نصيب نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي است كه سلسله مراتب آنها رهبر معظم انقلاب است كه صفات كامل يك فقيه، مجتهد جامع الشرايط را دارد و اين بهترين و بزرگترين افتخار براي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي است.

وي يادآور شد: نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسداران كه فرزند انقلاب و امام است اين امتياز را دارند كه در محور ولايت به دنيا آمده است و در محور ولايت رشد و توسعه يافته و در محور ولايت به ميدان آمده و از اسلام و ارزشها دفاع كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه يكي از مسؤوليت هاي مهم نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را ارزش مداري سپاه دانست و خاطرنشان كرد: همانگونه كه در قانون اساسي آمده است نيروهاي مسلح وظيفه دفاع از اسلام و كشور را دارند.

آيت الله نمازي با بيان اينكه سپاه پاسداران داراي دو بعد نظامي و فرهنگي است، افزود: تفاوت سپاه با ارتش در اين است كه ارتش در برابر تجاوز نظامي دشمن حافظ مرزهاي كشور است اما مأموريت سپاه پاسدارن، پاسداري از انقلاب اسلامي و ارزشهاي انقلاب اسلامي است.

وي با تأكيد بر اينكه توجه به ارزشها و معنويت در سازمان سپاه پاسداران بايد مضاعف باشد، اظهار داشت: سپاه در اين عرصه پيشرو است و اگر نسبت به ارزشها، توحيد مداري و ولايتمداري ضعيف و يا كم رنگ باشد، ما نيز نسخه بدل ارتش عربستان و پاكستان خواهيم شد كه هرچند اسلامي هستند اما سلسله مراتب آنها به جاي رسيدن به ولايت به طاغوت مي رسد.

آيت الله نمازي از ارزش مداري رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به عنوان يكي از ويژگيهاي نيروهاي ايراني دانست و افزود: رزمندگان اسلام عمليات هاي خود را در دفاع مقدس با رمز اهل بيت(ع) و زيارت عاشورا و دعاي توسل آغاز مي‌كردند و چنان رعب و وحشتي در ارتش صدام ايجاد مي‌كردند كه آنها محكوم به شكست بودند.

وي تأكيد كرد: اگر مي خواهيد سپاه، سپاه بماند يك راه بيشتر نداريد و آن نيز احياي روحيات فداكارانه و مبارزه با نفس است كه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از آن بهره مند بودند، بنابراين اگر اين روحيات حفظ شود، سپاه، سپاه خواهد بود اما اگر اين روحيات در سپاه كم رنگ شود در معرض خطر قرار خواهيم گرفت.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با تبريك حلول ماه رجب از اين ماه به عنوان ماه معرفت شناسي و معرفت افزايي نام برد و گفت: ماه رجب ماه خدا و ماه تجارت معنويت است كه بايد از اين فرصت به خوبي استفاده شود.

آيت الله نمازي در ادامه يكي از نيازهاي ضروري امروز جامعه را معرفت الله دانست و خاطرنشان كرد: در انتخابات مجلس، رياست جمهوري و شوراي شهر برخي از نامزدهاي انتخابات علت ثبت نام خود را احساس تكليف شرعي اعلام مي‌كنند و مي گويند استخاره كرديم و در ارزيابي هايي هم كه انجام داديم مشخص شده است صد در صد راي اول انتخابات هستيم.

وي ادامه داد: در يك شهرستاني كه يك كرسي مجلس را دارد 20 نفر نامزد مي شوند و هر 20 نفر نيز مدعي مي شوند احساس تكليف شرعي كرده و استخاره آنها هم خوب بوده و هر 20 نفر نيز مي گويند صد درصد راي خواهند آورد و اين تنها حب جاه و جلال و مقام و شهرت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، شيطان را قوي و داراي تاكتيك هاي پيچيده اي دانست و اظهار داشت: تاكتيكهاي شيطان به قدري پيچيده است كه حتي  بزرگان را خلع سلاح مي‌كند./202/1307/ب1

ارسال نظرات