۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۸۹۹۹۰
رییس امور مساجد شهرری مطرح کرد؛

امام جواد با برکت‌ترین مولود در جهان اسلام

رییس امور مساجد شهرری با بیان اینکه میلاد حضرت امام جواد(ع) برای جامعه شیعه سرشار از خیرات و برکات بود، گفت: امام جواد(ع) مولودی است که در اسلام با برکت‌تر از این مولود به دنیا نیامده است.
اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی، رییس امور مساجد شهرری، امروز به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام جواد(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: میلاد حضرت امام جواد(ع) برای جامعه شیعه سرشار از خیرات و برکات بود.

وی افزود: در هنگام تولد این مولود پر خیر و برکت امام رضا(ع) فرمودند«این همان مولودی است که در اسلام با برکت‌تر از این مولود به دنیا نیامده است».

حجت الاسلام اصلانی با بیان اینکه وجود مقدس امام جواد(ع) سبب آزمون و ارتقای ایمان شیعیان بود، بیان داشت: یکی از آزمونهایی که شیعیان در آن زمان به آن مبتلا شدند دیر به دنیا آمدن امام جواد(ع) بود چرا که امام رضا(ع) تا سن 46 سالگی هنوز صاحب فرزند که جانشین ایشان شود نشده بودند و این امر سبب نگرانی شیعه و گستاخی دشمنان شده بود و دشمنان با زیر سوال بردن حضرت، ایشان را ابتر می‌نامیدند و سلسله امامت را زیر سوال می‌بردند.

رییس امور مساجد شهرری ادامه داد: معاندان ابتر بودن امام رضا(ع) را مدام مطرح می‌کردند و زمانی که امام جواد(ع) به دنیا آمدند گویی خداوند سوره کوثر را مجدد نازل کرد و زبان دشمنان از یاوه گویی کوتاه شد و این امر مایه آرامش شیعیان شد.

وی با اشاره به دومین آزمون که تفاوت ظاهری امام جواد(ع) با دیگر معصومین(ع) بود، گفت: اکثر امامان گندم چهره بودند اما امام جواد(ع) سیمای مبارکشان سبزه رو تمایل به سیاهی داشت، بر همین اساس مردم به امام رضا(ع) این گونه بیان می‌کردند که آیا این فرزند از آن توست؛ که این توهین بیانگر غربت امام رضا(ع) بود.

حجت الاسلام اصلانی اضافه کرد: این توهین به جایی رسید که مردم به امر قیافه شناسی که در اسلام حرام است روی آوردند تا ثابت کنند که این فرزند از آن کیست اما در این مرحله نیز حقانیت حق ثابت شد و شیعیان پیروز شدند.

رییس امور مساجد شهرری با بیان اینکه سومین آزمون شیعیان به امامت رسیدن امام جواد(ع) در طفولیت بود، گفت: امام جواد(ع) در سنین کودکی به مقام امامت رسیدند و پذیرش یک کودک به عنوان امام برای شیعیان یک آزمون سخت به شمار می‌رفت و امام رضا(ع) در این باره با استناد به آیات الهی فرمودند«خداوند در قرآن کریم به حکمت دادن به یحیی آن هم در سنین طفولیت اشاره دارد» این گونه بود که شیعیان از این آزمون نیز سربلند خارج شدند./813/202/ب2

ارسال نظرات