۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۳۵۱۳
سرمقاله؛

ناامیدی از دولت امید

روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز خود به عملکرد ۴ ساله دولت یازدهم پرداخته و انتقاداتی را به رشته تحریر در آورده.
روزنامه صبح نو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه صبح نو، نویسنده این سرمقاله با نگاهی همراه با نا امیدی از دولت می نویسد: دولت اعتدال در مدت چهار سال استقرار و سکان‌داری قوه مجریه هیچ‌گاه از نقد عملکرد دولت قبل دست برنداشت و همواره اسلاف خود را به اتهامات گوناگون متهم کرد تا جایی‌که معاون‌اول رییس‌جمهور حتی در ماه‌های پایانی دولت این رویکرد حمله به گذشتگان را رها نکرده و گویا این روش را همچنان شیوه‌ای مناسب برای ترساندن بخشی از رأی‌دهندگان و جلب آرای آنان به سوی دولت خود می‌داند.

اما با وجود انتقادات مکرر بیان شده توسط مقامات دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل‌، بی‌عملی و سکون آنها در بی‌توجهی نسبت به مصائب و مشکلات کشور و نادیده انگاشتن خواسته‌ها و مطالبات مردم، موجب شد تا ضمن ناامیدی از دولتی که داعیه‌دار تدبیر و امید بوده است‌، همچنان شعارها و اقدامات دولت قبل نزد مردم جلوه‌گری کند‌. در حقیقت این ناکارآمدی و ناتوانی دولت کنونی است که موجب شد تا دولتمردان گذشته را به بازگشت دوباره به صحنه امیدوار سازد و دوباره شاهد سربرآوردن جریانی باشیم که دولت اعتدال خود را اصلی‌ترین مخالف و منتقد آن جلوه می‌دهد.

بازگشت به سال 84 و مرور دلایل و زمینه‌های رأی‌آوری دولت خدمت و عدالت نیز در واقع اعتراض و سربرآوردن طبقه محروم و فرودست اجتماعی به رفتارهای اشراف منشی و نخبه‌گرایی دولت‌های قبل بود که 16‌سال مسائل و مشکلات عامه مردم را در ذیل شعارهای توسعه اقتصادی و سیاسی به فراموشی سپرده بودند و حل معضلات کشور را نه در درون کشور و به اتکای توان داخلی بلکه در لابی با سیاستمداران آمریکایی و اروپایی می‌دیدند.

دولتمردان تدبیر و امید در 4 سال گذشته متاسفانه پای در همان راهی نهادند که اسلافشان خدمت به مردم را نه افتخار و وظیفه بلکه رفتار پوپولیستی  خطاب کردند و با بهره‌مندی از سرمایه‌های چند صد میلیاردی و زندگی‌های اشرافی در خانه‌های مجلل‌، سقف محقر بالای سر مردم را مزخرف خواندند. در واقع چنین رفتار و منشی است که موجب دلزدگی و قطع امید مردم از دولت تدبیر و امید گردیده و جوانه‌های امید به استقرار دولت کار و عمل را در دل‌ها زنده کرده است./969/د102/ب1

ارسال نظرات