۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۹۳۹۶۲
سخنگوی قوه قضاییه:

دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی باید علنی برگزار شود

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: برگزاری دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت علنی از راهکارهای مبارزه با فساد است.
حجت الاسلام اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه، شامگاه چهارشنبه در نشست دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به تهاجم اقتصادی غرب به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بدون تردید امروز دشمن همه راه ها را برای مقابله با ما آزموده است.

وی افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با این مکتب و روحیه گذشت، ایستادگی و مقاومت و هوشیاری و وحدت مردم، راه های گذشته هیچ کدام جواب نمی دهد و به این نتیجه قطعی رسیده که باید کاری کند که همین روحیه را از مردم بگیرد و آن ها را از نظام اسلامی و مسؤولیتی که بر عهده دارند و راهی که در پیش دارند، جدا کنند و خدشه ای در ذهن آن ها نسبت به این مسائل ایجاد کنند.

دشمنان به دنبال خسته کردن ملت ایران از مقاومت هستند

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دشمنان با خود این گونه اندیشیدند که یکی از راه های خصومت شان ایجاد مشکلات معیشتی و اقتصادی برای عقب نگاه داشتن ایران اسلامی از سایر کشورها و همچنین برای ایجاد فشار بر مردم و خسته کردن آن ها به طوری که احساس کنند معیشت شان آن قدر در تنگنا است که اگر بخواهند در همین راه و در راستای همین هدف حرکت کنند، ممکن است شرایط برای شان بسیار طاقت فرسا شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای یادآور شد: در سال 60 روزی در تهران نبود که امید داشته باشیم صبح را بدون انفجار و ترور به شب می رسانیم و کمتر اتفاق می افتاد که خانواده افرادی که در نهادهای انقلابی بودند، امید به بازگشت دوباره آن ها به منزل داشته باشند. بسیاری از شهرهای مرزی، قربانی ترور بودند؛ اما امروز کشور ما امن است.

وی تأکید کرد: محاصره اقتصادی نیز از همان ابتدای انقلاب اتفاق افتاد و خلاف همه معاهدات و قراردادهای بین المللی، دشمنان قراردادهای ما را یک طرفه متوقف و اموال ما را بلوکه کردند و بر نگرداندند. با این وجود دیدند فعالیت های شان نتیجه بخش نیست و از همین رو جنگ نرم را آغاز کردند.

مشارکت در انتخابات ضریب امنیت ملی را افزایش می دهد

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تجربه مردم سالاری دینی که برای اولین بار در کشور ما شکل گرفت، قطعا برای بلوک شرق و غرب ناشناخته بود و مشارکت مردم در انتخابات همواره ضریب اقتدار و امنیت ملی را افزایش داده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای دامن زدن برخی مسؤولان به روحیه اشرافی گری را زمینه ساز به وجود آمدن پدیده «حقوق های نجومی» دانست و افزود: در این زمینه هم دارای خلأها و نقایص قانونی هستیم و از سوی دیگر رشد نوعی روحیه اشرافی‌گری سبب شده که برخی برای خود حقوق خاصی قائل باشند. البته در این بخش  برخی مدیران دارای حقوق های نجومی از سوی دولت عزل شدند؛ اما قرار بر این بود که لایحه ای از سوی دولت ارائه شود که متأسفانه نشد و فردی در این حوزه مجرم شناخته نشده و مسائل به صورت شفاف با مردم مطرح نشد.

وی با بیان این که برگزاری دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت علنی از راهکارهای مبارزه با این پدیده هاست، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد این مسأله هستیم که مسئولیت مبارزه با دانه درشت های فساد اقتصادی تنها بر دوش قوه قضائیه واگذار شده که مسأله ای زمان بر و نیازمند کار دقیق است؛ چرا که مسئولیت سایر سازمان ها نیز بر دوش قوه قضائیه قرار دارد./820/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات