۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۵۵۸
۱۵ اردیبهشت ماه؛

آزمون تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی علامه امینی برگزار می شود

حجت الاسلام همزبان از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز در ۱۵ اردیبهشت ماه در رشته های علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی در سطح ۲ و شیعه شناسی و کلام مقارن در سطح ۳ خبر داد.
حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز

حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی 97-96 در رشته های علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی در سطح 2 و شیعه شناسی و کلام مقارن در سطح 3 پذیرش صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تحت اشراف آیت الله مجتهد شبستری به عنوان نخستین مرکز تخصصی در شمال‌ غرب کشور اقدام به تربیت طلاب متخصص می کند، افزود: این مرکز از میان طلاب دانش آموخته سطح یک و دو پذیرش به عمل می آورد.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز با اشاره به شرایط پذیرش تکمیل ظرفیت طلاب در این مرکز تخصصی، گفت: طلابی که مقطع سطح یک را به پایان رسانده اند، می توانند در آزمون پذیرش سطح 2 شرکت داشته باشند و طلابی که در آزمون مقطع سطح 3 شرکت کرده اند باید مدرک سطح 2 را دارا باشند.

وی با بیان اینکه حداکثر سن برای سطح 2، ۳۰ سال و برای سطح 3، ۳۴ سال است، ابراز داشت: سنوات پایه های بالاتر از سطح ۱ و ۲ به حداکثر سن افزوده می شود، بنابراین حداکثر سن در سطح۲ از ۳۴ سال و در سطح سه از ۳۸ سال بیش تر نباید بیشتر باشد.

حجت الاسلام همزبان خاطرنشان کرد: آزمون تکمیل ظرفیت سال تحصیلی ۹۶–۹۷ مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز روز جمعه 15 اردیبهشت ماه سال جاری به صورت متمرکز و همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، بنابراین طلاب لازم است آمادگی لازم را در روزهای نزدیک به آزمون را کسب کنند.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون پذیرش مراکز تخصصی حداکثر تا ۴ هفته پس از برگزاری آزمون از طریق سایت‌ مرکز تخصصی علامه امینی(ره) و یا از طریق سایت مرکز مدیریت رشته‌ های تخصصی کشور اعلام خواهد شد، ابراز داشت: طلاب می توانند با مراجعه به این سایت از نتایج باخبر شوند.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) خاطرنشان کرد: حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب ۵۰ درصد از مجموع امتیاز است، حضور طلاب در مراکز تخصصی یک ضرورت برای جامعه است، کسب تخصص در موضوعات مختلف دینی باید مورد توجه جدی طلاب و حوزه های علمیه باشد./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات