۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۹۴۳
ادامه اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني؛

انتفاضه پشت ميله هاي زندان

روزنامه رسالت در بخش سیاست خارجی امروز خود به مساله اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان های رژیم اشغالگر قدس پرداخته است.
روزنامه رسالت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رسالت: اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني همچنان ادامه دارد. اين حرکت، وحشت زيادي بين سران  رژيم صهيونيستي ايجاد کرده است. هم اکنون روز به روز ذهن افکار عمومي منطقه و دنيا بيشتر متوجه رژيم اشغالگر و ظالم صهيونيستي و ظلم‌هاي اين رژيم نامشروع بر فلسطينيان مي شود.

در همين راستا، بيش از 1500 اسير فلسطيني که از روز 17 آوريل به مناسبت روز اسير فلسطيني در زندان هاي اسرائيل دست به اعتصاب غذا زده اند، براي سيزدهمين روز به اعتصاب غذاي خود ادامه دادند.به طور کلي 7 هزار فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي اسير هستند: 330 نفر از اسرا ساکن نوار غزه، 680 نفر ساکن قدس و فلسطين اشغالي 1948، 6 هزار اسير ساکن کرانه باختري، 34 اسير از کشورهاي مختلف عربي و 2 اسير از بلندي هاي اشغالي جولان هستند.

نيروهاي اسرائيلي در جريان سرکوب تظاهرات همبستگي با اسيران اعتصاب کننده غذا چهار جوان فلسطيني را بازداشت و به تعدادي از خبرنگاران حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. خانواده‌هاي اسيران، تجمع همبستگي با اسراي اعتصاب غذا کننده فلسطيني برپا کرده و شعارهايي در حمايت از آنها سر دادند که نظاميان صهيونيست با حمله به آنها، شرکت کنندگان در اين تجمع را متفرق و تصاوير اسيران را از دست آنها مصادره کردند و با نظاميان اسب سوار آنها را تحت تعقيب قرار دادند. منابع محلي هم گزارش دادند که نظاميان صهيونيستي در جريان اين حمله به تعدادي از خبرنگاران نيز حمله کرده و به آنها خسارت‌هايي وارد کردند.

در جريان اين سرکوب نظاميان اسرائيلي تعدادي از خبرنگاران اعلام کردند، از سوي نظاميان صهيونيست به رغم اينکه مي‌دانستند آنها خبرنگارند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.ده‌ها فلسطيني که سعي در برگزاري تظاهراتي مسالمت‌آميز در منطقه باب العامود و خيابان‌هاي اطراف شهرک قديمي بيت‌المقدس را داشتند مورد سرکوب قرار گرفتند. اين تظاهرات در اعلام حمايت از اسيران فلسطيني است که وارد سيزدهمين روز اعتصاب غذاي خود شده‌اند. اين تظاهرات به درخواست کميته ملي حمايت از اعتصاب اسيران در بند زندان‌هاي اسرائيل برگزار شد.در همين حال، نماز ويژه‌اي در کليساي دومينکن قدس در حمايت از اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني اقامه شد.

از سوي ديگر، محمود الزهار، از رهبران حماس در جريان مشارکت در تظاهراتي در محکوميت محاصره نوار غزه از کشورهاي عربي خواست گروه‌هاي فلسطيني را به گفتماني صريح به منظور حفظ وحدت فلسطين دعوت کنند. وي همچنين خواستار تحريم کشورهاي حامي رژيم صهيونيستي از سوي ملت‌هاي عرب شد.الزهار از شخصيت‌ها و نهادهاي مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان دعوت کرد طبق قوانين بين‌المللي با رژيم صهيونيستي تعامل داشته باشند و هرگز سياستي دو گانه را در پيش نگيرند.او از آزادگان جهان خواست کاروان‌هاي همبستگي دريايي و زميني را به منظور شکستن محاصره غزه به اين منطقه گسيل دارند.

اين عضو دفتر سياسي حماس در پيامي شديداللحن به تشکيلات خودگردان نيز تاکيد کرد: به مجرمان در تشکيلات خودگردان مي‌گوييم که شما برق نوار غزه را قطع کرده‌ايد، خداوند برق و روشنايي قلب‌هايتان را از بين ببرد.محمود الزهار با بيان اينکه تمامي کساني که خلاف منافع ملت فلسطين گام بردارند، "نامشروع" هستند، تصريح کرد که محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان که ملت فلسطين را به دودستگي و اختلافات داخلي گرفتار کرده است، ديگر رهبر اين ملت نيست. عباس اموال و دارايي‌هاي اين ملت را تصرف کرده و از آن صرفا براي خود و اطرافيانش استفاده مي‌کند.

وي تمامي گروه‌هاي فلسطيني را به مقابله يکپارچه با توطئه‌هاي چيده شده عليه مسئله فلسطين فراخواند و از امت اسلام خواست صندوقي را براي حمايت از ملت فلسطين تشکيل دهند.الزهار افزود،‌ از اهل سنت و شيعه جهان عرب مي‌خواهيم با تمام توان مانع از ريخته شدن خون‌ها شوند. از همه مي‌خواهيم درگيري‌ها در سوريه، عراق، يمن، ليبي را متوقف کرده و تنها با اسرائيل بجنگند./969//۱۰۲/خ

ارسال نظرات