۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۹۵۰۶۹
حجت الاسلام رضوی مهر:

گرد محرومیت باید از چهره صحیفه سجادیه زدوده شود

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: باید گرد محرومیت از چهره صحیفه سجادیه زدوده شود و این وظیفه برعهده فرهیختگان و خواص علمی است.
گفت وگوی تفصیلی رسا با حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام سجاد(ع) عنوان کرد: آن حضرت در سخت ترین دوران بحران مدیریتی برای امت اسلام به هدایت جامعه اسلامی پرداختند. این موضوع اهمیت کار بزرگ آن حضرت را بیش از پیش نشان می دهد.

وی افزود: امام سجاد(ع) دارای شؤونات مختلفی هستند که در صحیفه سجادیه جلوه ای از آن دل و قلب و جلال و جمال را به خود مجذوب می کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تصریح کرد: آن حضرت از موقعیت های موجود به موقع استفاده و با روش های منحصر به فرد، دشمن را مقهور کردند که راهبردهای مبارزاتی امام سجاد(ع) موجب شکل گیری نهضت مبارزاتی جدیدی شد.

وی اضافه کرد: آن امام بزرگوار در ابعاد مختلف سیاسی، عبادی و فرهنگ و نیز در برخورد با فتنه ها و تربیت نیرو توانستند نهضت بزرگی راه اندازی کنند و انسجام امت اسلامی را که دشمن به دنبال انقراض آن بود را دوباره به وجود آورده و با زبان دعا و مناجات، پرده از روی مکر و حیله دشمنان بردارند.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: آن حضرت در عاشورا و در میان کاروان اسرا مانند کوهی استوار ثابت قدم بودند که تمام دردها و رنج ها با نگاه ایشان التیام می یافت و این نقش امام باعث شد تا دشمن به دنبال خاموش کردن نور الهی باشد.

وی توجه به صحیفه سجادیه را از وظایف جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هرگز فراموش نکنیم که گروه ها و مذاهب منشعب شده از اسلام، آن حضرت را عابد و مدبر زمان و پیشوا و رهبر راستین جامعه بر می شمارند و امید است تا در سالروز ولادت ایشان گرد محرومیت از روی صحیفه سجادیه زدوده شود و خواص علمی و فرهیختگان، دِین خود را نسبت به این کتاب گرانسنگ ادا کنند.

 عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: صحیفه سجادیه امروز در سنگر مبارزان یمنی دست به دست می چرخد و دعای مرزبانان آن امام، قنوت مجاهدان مبارز علیه استکبار، صهیونیزم و آل سعود است.

وی اضافه کرد: رساله حقوق آن حضرت قابلیت تبدیل به منشور جهانی جهت طرح در سازمان های بین المللی را دارد و ما باید ظرفیت صحیفه سجادیه را مهم شمرده و از لابلای زیارات، دعاها و کلمات نورانی آن امام بزرگوار، دُر و گوهر مطلوب خود را کسب کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: خسارت اصلی برای انسان عصر مادی کنونی، دوری از معنویت است و ما امروز وظیفه داریم ادعیه صحیفه سجادیه را در کنار قرآن و نهج البلاغه برای پاسخگویی به نیازهای معنوی نسل جوان در جامعه بیان کنیم و این معارف بلند الهی را که توسط امام سجاد(ع)به عنوان زیباترین چهره ماندگار در میان عشاق الهی بیان شده، در جامعه ترویج دهیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات