۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۹۶۷۴۰
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

روحانیت باید هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه باشد

حجت الاسلام حسینی با بیان این که روحانیت باید هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه باشد، گفت: امروز روحانیت حافظ انقلاب است.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی طلاب که با حضور ائمه جمعه و جماعات استان قزوین در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی گفت: امروز روحانیت حافظ این انقلاب است، اگر روحانیت از انقلاب جدا شود و انقلاب هم از روحانیت جدا شود به طور یقین انقلاب اسلامی دچار انحراف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آگاهی دشمن در این خصوص افزود: دشمن امروز به خوبی این نکته را دریافته است که پشتیبان این انقلاب روحانیت، مراجع عظام و حوزه های علمیه هستند از این رو تلاش می کند تا این انقلاب را از طریق جامعه روحانیت به انحراف بکشاند.

از دیدگاه دشمن انقلاب به واسطه جامعه روحانیت دچار انحراف می‌شود

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان اینکه دشمن دریافته است که انقلاب از سوی روشنفکران و احزاب و جناح‌های مختلف از بین نخواهد رفت، اظهار کرد: دشمن معتقد است با هیچ گروه سیاسی نمی‌توان این انقلاب را نابود کرد، این انقلاب اگر قرار است به انحراف و نابودی کشیده شود به دست جامعه روحانیت باید صورت بگیرد، بر همین اساس دشمن در این حوزه سه کار مهم را در دست انجام دارد.

وی در ادامه با اشاره به کار نخست دشمن در حوزه آسیب رساندن و ضربه زدن به انقلاب، ابراز کرد: کار نخست این است که به شدت تلاش می‌کند که سیاست را از اسلام جدا کند، از این رو اگر روحانیتی در حوزه سیاست فعالیت کند او دیگر به درد جامعه نخواهد خورد و با قدرت بر روی این مسأله کار و فعالیت می‌کنند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دشمن تلاش می‌کند در شهرستان‌ها هر روحانیتی را که در حوزه سیاست وارد شده است، منزوی و چهره او را در نزد اذهان تخریب کند و در مقابل آن روحانیتی را در سیاست جامعه دخالتی ندارد محبوب قلوب گرداند و عزیز کند.

وی در ادامه با اشاره به کار دیگر دشمن در حوزه آسیب رساندن به انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: گروهی به نام روشنفکر در جامعه وجود دارند که افکار و اندیشه‌های آنان غربزدگی است در برخی از موارد در حوزه‌ها اساتیدی از روحانیت وجود دارند که به تبلیغ و بیان اندیشه‌های اشخاصی چون سروش و کدیور پرداخته و سعی دارند طلابی را تربیت کنند که مروج اندیشه‌های غربزدگان باشند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به عملکرد سوم دشمن در تخریب انقلاب و آرمان‌های مقدس آن، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه‌های علمیه افرادی از روحانیت وجود دارند که به طلبه‌ها می‌آموزند که با هیچ امری از امورات سیاسی جامعه سر و کاری نداشته باشند، در حقیقت این چنین اساتیدی که از طرف ابرقدرت‌ها حمایت می‌شوند برای انقلاب اسلامی خطر بزرگی محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: جامعه روحانیت باید هوشیار و بیدار باشند امروز همه باید در صحنه باشند و تلاش کنند که در انتخابات فرد صالح و شایسته‌ای بر سر کار بیاید که درد مردم را بداند و درصدد رفع مشکلات و معضلات جامعه باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند./873/
۲۰۳/ب2

ارسال نظرات