۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۹۶۴۷
۴ خردادماه؛

همایش گرامیداشت مرحوم ابوترابی فرد برگزار می‌شود

جانشین مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان گفت: همایش گرامیداشت مرحوم حاج علی‌اکبر ‌ابوترابی در ۳۱ استان کشور و تهران، چهارم خرداد برگزار می‌شود.
خوب نژآد حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبرز خوب‌نژاد جانشین مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان امروز در نشست خبری سالروز ارتحال سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبر ابوترابی‌فرد که در محل موسسه برگزار شد، گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان نماد فرهنگ مقاومت هستند.

وی افزود: حاج‌آقا ابوترابی‌فرد چنان شخصیت برجسته‌ای داشتند که رهبر معظم انقلاب درباره ایشان از واژه خورشید استفاده فرمودند.

خوب‌نژاد با بیان اینکه حاج آقا ابوترابی از جمله آزادگانی است که ملکه پاکی و خدمت بی منت بودند، عنوان کرد: وظیفه ملی ما است که ایشان را بیش از بیش معرفی کنیم تا مسؤولان ما بدانند که می‌توان بدون سودجویی از مواهب انقلاب برای مردم خدمت بی‌منت داشت.

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان با بیان اینکه مرحوم ابوترابی‌فرد رهبری مقاومت 40 هزار مدافع را در عراق برعهده داشت، اظهار داشت: وی در هنگام اسارت مجاهدت‌ و ایثارهای فراوانی برای همرزمان خود داشت تا جایی که بسیاری از سربازان دشمن را مجذوب و به راه راست هدایت کرد که امروز به عنوان مدافعان حرم در عراق و سوریه به شهادت می‌رسند.

وی درباره برگزاری همایش گرامیداشت مرحوم حاج‌علی اکبری، گفت: همچون سال‌های گذشته همایش گرامیداشت این عالم مجاهد در 31 استان کشور برگزار می‌شود، در تهران نیز چهارم خرداد از ساعت 18 تا 20 با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

خوب‌نژاد با بیان اینکه در این همایش از چندین طلبه آزاده مدافع حرم تجلیل و تقدیر می‌شود، ابراز کرد: همچنین از برخی خانواده‌های شهدای آزاده خلبان مدافع خرمشهر نیز در این مراسم تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش از 7 کتاب با موضوع آزادگان که به همت موسسه پیام آزادگان به چاپ رسیده رونمایی می‌شود، عنوان کرد: همچنین یک کتابچه برای شناخت شخصیت مرحوم حاج‌آقا ابوترابی معرفی خواهد شد که محققان می‌توانند از آن بهترین استفاده را ببرند.

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان درباره چالش بزرگ آزادگان، خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین مشکل آزادگان ما مسأله درمان است که اگر نهادها و سازمان‌های مسؤول قوانین مربوط به این موضوع را اصلاح نکنند ما در آینده مقابل آزادگان و جانبازان دچار شرمندگی می‌شویم.

خوب‌نژاد خاطرنشان کرد: در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و آزادگان عدالت رعایت نشده است بنابراین باید مسؤولان به این موضوع توجه لازم را داشته باشند./202/807/ب1

ارسال نظرات