۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۰۳۹
زرافشان مطرح کرد؛

نخستین و مهم ترین مشکل آموزش و پرورش در استان ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مهمترین مشکل آموزش و پرورش استان ها را تعداد کم روحانیان برای حضور در مدارس عنوان کرد.
علی زرافشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی زرافشان در نخستین جلسه ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان این که یکی از دغدغه وزارتخانه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان است، گفت: خوشبختانه با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش و پرورش در صدد توسعه این اقدامات است و ما با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد، سعی می کنیم که این ظرفیت ها بیشتر تقویت شود.

وی افزود: توجه به دانش آموزان مدارس شبانه روزی از نکاتی است که در دستور کار ما قرار دارد؛ نیروهای قرآنی باید در همه مدارس حضور پیدا کنند و با توجه به این که مدارس شبانه روزی، دانش آموزان 24 ساعته در مدرسه هستند، باید روحانی مقیم در این مراکز آموزشی داشته باشیم.

زرافشان تصریح کرد: اگر چنین امکانی فراهم شود، سه نوبت نماز در مدارس اقامه می شود، مسائل شرعی دانش آموزان پاسخ داده می شود و همچنین می توانند به عنوان مشاور دینی در آن مرکز، ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: درباره طلابی که بنا است در آموزش و پرورش امریه شوند، درخواست ما این بود که اولویت نخست با اعزام به مدارس شبانه روزی داده شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دو مشکل اساسی در آموزش و پرورش استان ها وجود دارد؛ نخستین و مهمترین این مشکلات، تعداد کم روحانیان برای حضور در مدارس است؛ مشکل دوم تفاوت هایی است که در حضور روحانیان در ادارات مختلف و در مدارس وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از طلاب و روحانیان رفتار و اخلاقی دارند که به حق باید به عنوان الگو معرفی شوند؛ برخی از ائمه جمعه روزهای خاصی در هفته را به آموزش و پرورش تخصیص می دهند و با مدیر کل آموزش و پرورش به مدارس مختلف رفته و با دانش آموزان صحبت می کنند و ظهر به هر مدرسه ای رسیدند، در همان مرکز آموزشی اقامه نماز می کنند.

زرافشان در بخش دیگر سخنان خود به بیانات 17 اردیبهشت رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: ایشان در ابتدای بیانات خود به بحث جایگاه معلمان در تربیت نسلی که می توانند نسل ایده آل جمهوری اسلامی باشند، پرداختند و فرمودند، آموزش و پرورش می تواند این کار مهم را انجام دهد و این کار را می کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر سخنان خود هشداری درباره یک جریان مرموز که درصدد است اعتماد مردم را نسبت به آموزش و پرورش از بین ببرد، دادند که این ستاد می تواند در این زمینه ورود کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابراز کرد: متأسفانه در برخی استان محافلی تشکیل شده که دانش آموزان خود را به مدرسه نمی فرستند و در همان محافل تحت تعلیم قرار می گیرند؛ در واقع آموزش و پرورشی در کنار آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گرفتن است که به نظر می رسد آسیب زا باشد.

وی ادامه داد: این اقدامات، آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را که یک نهاد حاکمیتی است، تضعیف می کند؛ از طرف دیگر چون ما اشرافیتی بر آن محافل نداریم، نمی دانیم که در آن جا چه اتفاقاتی می افتد و معلوم نیست که چه افرادی می خواهند در این محافل تربیت شوند./840/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات