۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۰۱۷۲۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سلامت دین مهمترین نیاز امروز نظام اسلامی است/ جریان انقلابی مراقب نگاه‌ های غیر ولایی باشد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام سلامت دین را از مهمترین مقوله‌های امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: متأسفانه سلامت دین مورد غفلت قرار گرفته است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 8 خردادماه، در جمع گروهی از فعالان سیاسی این استان، با تبریک حلول ماه رحمت و برکت، ماه شریف رمضان، اظهار کرد: قطعا آنها که دغدغه دارند مبادا این ماه سپری شود و نورانیت ایمانی وجودشان افزایش پیدا نکند، از برکات و معنویت این ماه بهره‌مند می ‌شوند.

وی با اشاره به حدیثی قدسی که می ‌فرماید روزه حکمت به ارمغان می ‌آورد، حکمت معرفت به ارمغان می ‌آورد و معرفت یقین به ارمغان می ‌آورد، گفت: یکی از امتیازات روزه این است که انسان را به یقین می ‌رساند و ماه رمضان همان فرصتی است که در آن ایمان و یقین باید روز به روز بیشتر شود.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این ماه که شیاطین در غل و زنجیرند، عرصه‌ های گناه مسدودند و باب رحمت الهی باز است، به شدت نیازمند تقویت یقین و انس با خداوند هستیم، باید از این فرصت استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امروز اگر در جامعه ریزشهای جزیی وجود دارد به این دلیل است که ایمان اولیه انقلاب تقویت نشد و این آفت امروز کشور است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی ما همین باور ماست، باور به اینکه در مسیر درستی قرار داریم، باور به اینکه در مسیر قرآن، انقلاب، امام و شهدا حرکت می‌ کنیم، خاطرنشان کرد: این باور را هیچ چیز نباید متزلزل کند، گاهی آدم به مقصد می ‌رسد و گاهی نمی ‌رسد اما مقصد مهم نیست، کدام مؤمن را سراغ دارید که به مقصد نگاه کرده باشد، مؤمن تنها به تکلیفش عمل می ‌کند، باوری دارد که در مسیر آن باور حرکت می‌ کند و ایمان دارد که خداوند به او پاداش می ‌دهد.

امام جمعه شهرکرد به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) و دادن خبر از شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) پس از سخنان پیامبر(ص) درباره شهادتش تنها یک سؤال از پیامبر پرسیدند، که آیا در لحظه شهادت ایمانم سالم است و با تو ولی خدا هستم یا خیر؟

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شهادت در راه خدا آن هم در محراب نماز را افتخار امیرمؤمنان دانست و اظهار کرد: مرتدان در زمان امام علی(ع) از بهترین نمازگزاران و بهترین روزه‌داران بودند اما از مسیر ولایت فاصله گرفتند و از دینشان مراقبت نکردند.

وی سلامت دین را از مهمترین مقوله‌های امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: متأسفانه سلامت دین مورد غفلت قرار گرفته است، عده‌ای دم از ولایت می ‌زنند اما عمل و موضع‌گیری آنها جور دیگری است، دم از ارزشهای دینی می ‌زنند اما سبک زندگی غربی و آموزه‌های غربی را به کشور می ‌آورند، این مخدوش شدن دین و متزلزل شدن پایه‌های دین است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به جریان انقلابی، گفت: شما با بصیرت تلاش کردید در مسیری باشید که دینتان سالم باشد، احساس کردید جریان انقلاب نیازمند سرباز انقلابی است و امروز باید ندای  ولی امرتان را لبیک بگویید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه این جریان باید همینطور متشکل، به هم پیوسته و بدون منیت‌ها بماند، خاطرنشان کرد: هر لحظه ممکن است خطر تهدیدمان کند، مراقب نگاه‌های غیرولایی و دنیامداری باشید، بمانید و مقاومت کنید چرا که ویژگی جریان انقلابی خسته نشدن است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: عبارت‌ها و عناوین مهم نیست ما به محتوا کار داریم و محتوای حرکت شما محتوای ولایی است و این را باید حفظ کرد، خودمان را به جریانها نفروشیم عضو هر جریانی که باشیم اما سر بزنگاه درست و مؤمنانه تصمیم بگیریم خوب است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب روحیه مطالبه‌گری ایشان است، یادآور شد: رهبری در چهارسال گذشته مطالبات مختلفی از دولت داشتند که مهمترین آن اقتصاد مقاومتی بود اما چقدر به آن عمل شد، اکنون نیز شما مطالباتی دارید که باید آنها را با همان نگاه محتوایی و پردغدغه مطالبه کنید، به جد باید ایستاد و مطالبه کرد.

وی درباره سند 2030 و مواضع دولتمردان در قبال آن نیز, خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان گفتند که امضا و اجرایش نکردیم، این در حالی است که سه تن از وزرای دولت به رهبری نامه‌ای نوشتند که یکی از موارد آن این است که بعد از اینکه شما در مورد سند 2030 تذکر دادید جلوی پیشرفت اجرای آن را گرفتیم و این یعنی داشتند اجرا می ‌کردند.

رییس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه لازمه حرکت انقلابی داشتن سعه صدر است، افزود: در میان فرهنگیان ما هنوز اهل بصیرت هستند؛ آن‌ها، رهبری و ملت نمی‌ گذارند این اتفاق بیفتد و این سند ننگین اجرا شود./9457/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات