۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۳۸۳
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

خیرین الگوی ارزشمندی برای جوانان هستند

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی گفت: خیرین الگوی ارزشمندی برای جوانان هستند که برای انجام امور خیر از دیگران سبقت گرفته و در مسابقه انجام کارهای نیک و خیر برنده می‎شوند.
حجت الاسلام اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد نیازمند که در تالار صدف قزوین برگزار شد، با اشاره به ترویج این سنت حسنه گفت: برای ترویج فرهنگ کار خیر باید در جامعه الگوسازی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در مکتب اهل بیت(ع) آنچه که مورد توجه و تاکید است نفع رسانی به بندگان خدا است و یاری رسانی و دستگیری از افراد جامعه که یکی از مواردی است که در همه ادیان الهی به آن تاکید و سفارش شده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه ابراز کرد: رسول اکرم(ص) در این باره می‌فرمایند اگر مسلمانی نسبت به امور جامعه اسلامی بی‌اعتنایی کند، از مسلمانی خارج است و در جای دیگر هم فرموده‌اند اگر از نیازمندی فریاد رسد که به دردش رسیدگی شود و مسلمانی بشنود و امکان رسیدگی داشته و بی‌توجه باشد از مسلمانان نیست.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه تمامی امکانات و تکنولوژی روز، براساس نیازهای بشر ایجاد می‌شوند، تصریح کرد: برای برطرف کردن نیازها و مدیریت جامعه بشری به این نتیجه رسیده‌اند که انسان‌ها با کمک هم نیازهای جامعه را برطرف کنند و این نیازها در تمام جوامع وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: خیرین، نخبگان و دانشمندان الگوی ارزشمندی برای جوانان هستند که باید قدر این عزیزان را بدانیم.

وی در ادامه افزود: خیرین کسانی هستند که برای انجام  امور خیر از دیگران سبقت گرفته و در مسابقه انجام کارهای نیک و خیر برنده می‎شوند و آنچه انجام می‌دهند به عنوان باقیات الصالحات خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان‌ها باید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرند، چرا که ثمره این کار اثرات مثبتی در زندگی خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام اسلامی باید فضای سبقت در خیرات را ترویج کنیم، یکی شدن برای ارائه خدمت با محور همدلی و همزبانی موجب می‌شود تا همیشه در پی آموختن باشیم و آموخته‌ها را به خوبی اجرا کنیم.

امام جمعه شهرستان تاکستان در پایان با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: درهای رحمت الهی در این ماه باز و همگان می توانند از حسنات و برکات آن بهره مند شوند./873/۱۰۲/ب2

 

 

ارسال نظرات