۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۵۰۲
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

۱۱۵ روحانی طرح هجرت در روستاهای استان فعالیت می کنند

مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۱۱۵ روحانی طرح هجرت در استان، گفت: در ماه رمضان رسالت مهم روحانیان رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه است.
حجت الاسلام مهرپویان- مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به افزایش فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان و نقش مهم مبلغان طرح هجرت در این ماه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان رسالت مهم روحانیان طرح هجرت در کنار سایر مبلغان اعزامی، رشد معنوی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی است.

وی افزود: با توجه به خضوع و خشوع حاکم بر فضای ماه مبارک رمضان، در این ماه مردم آمادگی بیشتری برای فراگیری علوم و معارف اسلامی دارند؛ به همین دلیل باید روحانیان و مبلغان این فرصت الهی را ارج نهاده و در راستای ترویج و نهادینه‌سازی معارف الهی گام بردارند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به آیه شریفه «الَّذینَ یبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لا یخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ»، اضافه کرد: روحانیان و مبلغان طرح هجرت باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای ارتقای سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در روستاها زیرساخت‌های لازم برای حضور طلاب و روحانیان آماده بوده و روستاییان هم از حضور روحانیان استقبال می‌کنند، ادامه داد: در طرح هجرت طلبه‌های خواهر به‌عنوان مشاور در مدارس استان فعالیت می‌کنند و طلبه‌های برادر هم در روستاها مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر اینکه جلسات طرح هجرت شهرستان‌ها به‌ صورت ماهانه و جلسات فصلی با محوریت آموزشی در مرکز استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: آثار و برکات حضور تبلیغی روحانیان در مناطق محروم و روستاها بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به ضرورت افزایش حضور طلاب و روحانیان به‌عنوان روحانی طرح هجرت در روستاهای استان، با بیان اینکه اکنون 115 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در حقیقت تبلیغ دین، ترویج اخلاق اسلامی و دینی، فعالیت‌های فرهنگی، ترویج همدلی و اهمیت دادن به روستاها از عمده فعالیت‌های روحانیان در طرح هجرت است.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار داشت: روحانیان طرح هجرت با ترویج معارف دینی و اسلامی در مناطق محروم به اقامه نمازهای جماعت پنج‌گانه در مساجد روستاها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امر به معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه باید نقش بی‌بدیل روحانیان در روستاها مورد توجه مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی قرار گیرد، افزود: روحانیان در طرح هجرت با تحمل دشواری‌های بسیار با دلسوزی و آینده‌نگری بسترهای لازم برای رشد معنوی، ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با یادآوری اهمیت طرح هجرت روحانیان، اضافه کرد: طرح هجرت سبب گسترش فعال روحانیان در جامعه شده و آنها با حضور در متن جامعه و ارتباط رودررو با مردم افزون بر اینکه به فعالیت تبلیغی می‌پردازند با مشکلات مردم هم از نزدیک آشنا می‌شوند.

مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار علما و روحانیان استان در مهرماه سال 91، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه «باید علما و روحانیون از حوزه‌های بزرگ هجرت کنند و بیایند در شهرستان‌ها بمانند» دوراندیشی و آینده‌نگری خویش را به همه نشان دادند و زمینه توجه بیشتر به طرح هجرت روحانیان را فراهم کردند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات