۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۳۷۸۷
مدیر حوزه علمیه قزوین:

تعامل مثبت جوانان با مساجد زمینه‌ساز پرورش نیروهای متعهد انقلابی می شود

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه خانواده نقش مؤثری در جذب جوانان به مساجد دارد، گفت: تعامل مثبت جوانان با مساجد زمینه‌ساز پرورش نیروهای متعهد انقلابی می شود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مسجد محمد رسول الله قزوین با اشاره به نقش مساجد در جذب نسل جوان، گفت: مساجد بهترین مکان برای تبلیغ دین و ترویج فرهنگ دینی است، مساجد با برآورده کردن نیازهای دینی و فکری جوانان می‌توانند در جذب آنها بسیار مؤثر و اثرگذار باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش هدایتی مساجد، افزود: مساجد با استفاده از خلق و تولید برنامه‌های متنوع در ابعاد گوناگون می‌توانند در هدایت فکری، فرهنگی و سیاسی جامعه نقش مؤثری را ایفا کنند، جامعه جوان امروز نیازمند این است که جهت فکری هدایت شده‌ای داشته باشد تا از آسیب‌های اخلاقی دور بماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه خانواده نقش مؤثری در جذب جوانان به مساجد دارد، اظهار کرد: خانواده از طریق بیان کارکردهای مثبت و سازنده و تشویق جوانان برای حضور در مساجد می‌تواند نقش مؤثری را در حفظ مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش امام جماعت در جذب جوانان به مساجد، ابراز کرد: امام جماعت با برخورد خوب و سازنده خود می‌تواند یک احساس رفاقت و صمیمیت را در جوانان ایجاد کرده و آنها را به سوی خود جذب کند تنها در این صورت است که فضای خوبی برای پرورش نیروهای انقلابی در جامعه فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، تصریح کرد: مساجد سنگر محکمی برای روشنگری مردم درباره تهاجمات فرهنگی و مقابله با آسیب‌های دشمن است، ائمه جماعات در مساجد بینش سیاسی و اجتماعی آنها را بالا برده و آنها را متوجه راه‌های نفوذ دشمن می‌کنند.

وی در پایان گفت: در جامعه امروز که دشمنان از هر مسیری در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن هستند وظیفه داریم که از سنگرهای مساجد حفاظت و صیانت کنیم و آنها را خالی نگذاریم، زیرا مساجد اگر از نیروهای انقلابی تهی و خالی شود موجب می‌شود که نظام تضعیف شده و راه برای ورود دشمن به درون جامعه باز شود./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات