۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۸۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

بیعت با اولیای الهی وسوسه شیطان را دفع می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت و وابستگی به دنیا ریشه گناهان است، گفت: افراد گناهکار برای رسیدن به مادیات دنیایی هر ظلمی را در حق دیگران انجام می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه منشأ تمام  فسادها در حب الدنیا و دنیا گرایی نهفته است، گفت: محبت و وابستگی به دنیا ریشه گناهان است و افراد گناهکار برای رسیدن به مادیات دنیایی هر ظلمی را در حق دیگران انجام می دهند.

وی افزود: به همین دلیل امام علی(ع) بارها در نهج البلاغه و در کلام نورانی خود دنیا گرایی را مورد مذمت قرار می دهند.

وی محبت و وابستگی به دنیا را ریشه گناهان دانست و اضافه کرد: افراد گناهکار برای رسیدن به مادیات دنیایی هر ظلمی را در حق دیگران انجام می‌دهند؛ اینکه ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور اسلامی تشکیل می‌شود، یک فاجعه است.

استاد حوزه علیه قم با بیان اینکه در عالم برزخ، زر و رحم مادر کسی نمی‌تواند گناه کند، تصریح کرد: دنیای خاکی انسان را به سمت گناه سوق می‌دهد و روح انسانی را از جایگاه‌های بالا پایین می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه واژه دنیا به معنای پست و پایین است، گفت: معانی واژه‌ها از آسمان نازل می‌شود، کلمه صدام نیز به معنای صدمه زننده و کلمه دنیا به معنای پست است.

وی با اشار به روایتی از رسول خدا(ص) افزود: حضرت رسول(ص) به خداوند متعال قسم می‌خورد که این دنیای فانی همانند یک بال پشه هم ارزش ندارد و اولیای الهی نسبت به دنیای خاکی هیچ چشم‌داشت و وابستگی نداشته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسان با امام حسین(ع) و پیروان حق بیعت نکند مجبور می‌شود که با یزید و باطل بیعت کند؛ فردی که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه بدون بیعت با اولیای الهی گرفتار شیاطین می‌شویم، ادامه داد: افرادی به امام زمان خود نظر و پیشنهاد می‌دادند در حالی که علم امام در برابر افراد همانند دریایی مقابل یک قطره است، گاهی این مشکل در جامعه اسلامی نیز دیده می‌شود هر چند امکان انتقاد وجود دارد اما برخی می‌گویند که ما می‌فهمیم و شماها نمی‌فهیمد.

وی افزود: در طول تاریخ برخی برای رسیدن به پول، هوس و مقام جنایات بسیاری را مرتکب شده‌اند، در جریان کربلا اولیایی الهی را برای رسیدن به مادیات دنیایی به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون جدایی از دنیا نمی‌تواند به خداوند متعال نزدیک شود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم نزد خداوند متعال جایگاهی داشته باشیم باید نسبت به دنیا بی‌توجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دنیا گرایی و تجمل پرستی آفت زندگی های امروز شده است، یادآور شد: وجود 15میلیون پرونده قضایی در دادگاه حکایت از این موضوع دارد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات