۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۸۸۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

کلام امام باید گفتمان حاکم بر جامعه باشد

آیت الله ایمانی با بیان این که نباید اجازه دهیم اندیشه امام خمینی(ره) در جامعه کمرنگ شود، به تلاش دشمن برای ایجاد گسل میان نسل امروز و اندیشه های امام راحل هشدار داد و بر تبدیل شدن کلام امام به عنوان گفتمان حاکم بر جامعه تأکید کرد.
آیت الله ایمانی

آیت الله اسدالله ایمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات 14 خرداد رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار داشت: نگاه میراث فرهنگی، نگاهی است که انسان به عنوان یک عتیقه که از گذشته باقی مانده، به نسل های آینده نشان می دهد و تأثیری در فکر و اندیشه و راه و روش مردم به جا نمی گذارد.

امام جمعه شیراز به میراث فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: امروز جامعه ما به آثار تحت جمشید و دیگر میراث فرهنگی نگاه می کند، اما مسیر خود را ادامه می دهد؛ در واقع بر اثر دیدن آثار، تأثیری در زندگی فردی و اجتماعی افراد به جا نمی ماند.

وی ادامه داد: نظر رهبر معظم انقلاب این است که امام خمینی(ره) یک حقیقت زنده و یک موجود پایدار است، سنگ، گچ یا اسکلت نیست؛ امام راحل یک مکتب، فکر و اندیشه است که نشانگر یک راه، حرکت و تلاش است و جامعه باید آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: تا زمانی که وصیت نامه بنیانگذار انقلاب برقرار است، امام خمینی(ره) زنده است ولو جسم ایشان در جامعه نباشد.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم تا قرآن در میان مسلمانان هست، پیامبر اسلام(ص) هم زنده هستند؛ حیات پیامبر اکرم(ص) در جامعه به قرآن کریم است که کتاب زندگی، فکر و اندیشه است؛ بر همین اساس سخنرانی ها و وصیت نامه امام راحل هم کتاب فکر و اندیشه است.

آیت الله ایمانی در ادامه بیان داشت: این ها مجموعه ها و منظومه فکری است که حرکت جامعه را ایجاد کرده و الان هم جامعه را در گردونه صحیح حرکت، هدایت و مدیریت می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ترویج فرهنگ امام و انقلاب تأکید و تصریح کرد: در مقابل اقداماتی که دشمنان انجام می دهند، باید موضع داشته باشیم؛ سخنان امام خمینی(ره) را باید به عنوان گفتمان در جامعه مطرح کنیم و نباید اجازه دهیم افکار و اندیشه های امام در جامعه کمرنگ و یا به فراموشی سپرده شود.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن در حال ایجاد یک گسل میان نسل امروز و اندیشه های امام خمینی(ره) است، افزود: نباید اجازه دهیم این گسل میان نسل امروز و افکار و اندیشه های امام راحل ایجاد شود؛ باید با هوشیاری جلوی این گسل را بگیریم.

امام جمعه شیراز بیان داشت: آن چه رهبر معظم انقلاب دارند انجام می دهند، راهی است که به ما نشان می دهند و باید بر اساس آن حرکت کنیم؛ ایشان در هر مناسبتی از امام خمینی(ره) صحبت می کنند و راه ایشان را مطرح می کنند.

وی با تأکید بر عرضه هر چه بیشتر افکار و اندیشه امام خمینی(ره) در جامعه، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در همه صحبت ها و گفت و گوهایمان اندیشه، فکر و مسیر امام را به جمع مردم ابلاغ و آن ها را تبیین و تکرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به ضرورت تکرار اندیشه های امام راحل اشاره کرد و گفت: برخی آیات قرآن کریم در چند سوره و آیه تکرار شده است و این نشان می دهد که تکرار، «تلقین» است و این تلقین جامعه را به سمت گفتمان سازی می برد؛ کلام امام به عنوان گفتمان حاکم بر جامعه باید مطرح شود./۸۴۰/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات