۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۰۴۳۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از مفاهیم قرآنی تنها راه رستگاری جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی مسیر صحیح زندگی را برای جامعه ما تبیین کرده است، گفت: بهره گیری از مفاهیم قرآنی تنها راه رستگاری جامعه اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد از این ماه پر فیض به عنوان ماه ضیافت الهی یاد کرد و گفت: یکی از مهم ترین دلایل با فضیلت بودن ماه مبارک رمضان به واسطه نزول قرآن در این ماه است.

وی با بیان این که کرامت و برکت ماه مبارک رمضان به برکت نزول قرآن کریم در شب های مبارک قدر است، افزود: باید قدر این لحظات ارزشمند معنوی را بدانیم و در مسیر بهره گیری صحیح از این لحظات معنوی گام برداریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حتی نفس کشیدن نیز در ماه مبارک رمضان ارزشمند است و ثواب دارد، خاطرنشان کرد: همه انسان ها در این ماه پرفیض میهمان سفره الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بر ضرورت انس عمیق با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: هیچ چیز در ماه مبارک رمضان با ارزش تر از بهره گیری از مفاهیم قرآنی نیست.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان عملی ارزشمند از تلاوت قرآن همراه با تدبر در مفاهیم الهی نیست، گفت: همان طور که در روایات نیز به آن اشاره شده ثواب تلاوت یک آیه در ماه مبارک رمضان به اندازه ثواب تلاوت یک ختم قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان میزبان یک میهمانی بزرگ است، تصریح کرد: بندگان مؤمن خدا در این میهمانی با ریاضت، مجاهدت، تزکیه نفس و دوری از ناپاکی ها تلاش می کند درون خود را از هر گونه بدی پاک کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنده مؤمن خدا هیچ گاه لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان را به راحتی از دست نمی دهد، گفت: این لحظه ها ممکن است دیگر برای هر یک از ما تکرار نشود، پس باید با خضوع و خشوع در برابر پرودگار عالم توبه و عاقبت بخیری را مطالبه کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه گریز از خویشتن خویش و روی آوردن و نزدیک شدن به پرودگار عالم است، تصریح کرد: لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان، هجرت درونی برای رسیدن به کمال و معنویت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تأکید بر این که باید در شب ها و روزهای ماه مبارک درس ایستادگی و مقاومت در برابر سختی ها و مشکلات را بیاموزیم، گفت: رمضان دوره تزکیه، تهذیب و تربیت نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید با کسب معنویت و تقوای الهی بت های درونی خود را بشکنیم و مسیر را برای رستگاری بگشاییم، ادامه داد: باید در ماه مبارک رمضان و معنویت حاصل از این ماه با فضیلت حجاب های ظلمانی به حجاب های نورانی تبدیل شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که لحظه های تاریک وجود انسان باید در ماه مبارک رمضان به نور و روشنایی تبدیل شود، ادامه داد: از جمله بهترین راه های رسیدن به نور معنویت در ماه مبارک رمضان، دعا، نیایش و مأنوس شدن با کلام الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته است از مباحث معنوی بهره کافی و وافی را نبرده است، تصریح کرد: یکی از این دلایل غرق شدن در مسائل دنیوی و مادی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان تنها با معنویت به تعالی و سعادت حقیقی دست پیدا خواهد کرد، گفت: باید در ماه مبارک رمضان معنویت در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیای گرایی و گرایش به مادیات ناشی از گسترش فرهنگ منحرف غرب در جامعه اسلامی است، افزود: باید تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی و قرآنی در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند با ترویج سبک زندگی غربی معنویت و ارزش های اسلامی را از جامعه اسلامی دور کنند، تصریح کرد: سبک زندگی غربی جامعه را از رسیدن به سعادت و کمال دور خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی مسیر صحیح زندگی را برای جامعه ما تبیین کرده است، افزود: در طول تاریخ هر گاه جوامع مسیر قرآنی را طی کردند به پیشرفت و پیروزی نهایی دست یافتند و هر گاه از مسیر قرآن منحرف شدند، شکست و نابودی از آن آنها بوده است./۹۵۰/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات