۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۳۸۶
حجت‌الاسلام تجرد تبیین کرد؛

آموزش‌های صحیح قبل از ازدواج سبب تداوم خانواده

حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد گفت: با آموزش‌های صحیح قبل از ازدواج و تبیین سبک زندگی اسلامی، خانواده‌هایی با نشاط و پویا خواهیم ساخت.
حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد

حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد، مشاور جوانان در امر ازدواج و سبک زندگی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: هدف از ازدواج و نقش زن و مرد باید تدوین شود. اگر ما بر اساس این زندگی کنیم که زن و مرد مکمل همدیگر هستند، باعث ثبات جامعه و تولید نسل می‌شود. با این دید، سختی‌های زندگی شیرین و پله ترقی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر نگاه به ازدواج یک نگاه مادی و لذت‌جویانه باشد، زوجین بعد از مدتی اگر به آنچه می‌خواهند نرسند، خسته شده و طرف مقابل را مورد توجه نمی‌دانند و این امر، باعث دلزدگی و ازهم گسستگی نظام خانواده می‌شود.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی جوان پیشرو خاطرنشان کرد: اینکه ما امروز شاهد فروپاشی خانواده‌ها هستیم، به دلیل رویکرد مادی صرف در ازدواج هستیم که در این موارد، دوام و حتی لذتی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام تجرد تأکید کرد: اگر بخواهیم زندگی بانشاط و خوب و با دوامی داشته باشیم، زندگی در پرتو دین را باید انتخاب کنیم، چرا که دین حتی برای سختی‌ها و آرامش در زندگی، برنامه دارد. با این رویکرد از زندگی در کنار هم لذت می‌بریم و هیچوقت احساس یکنواختی نخواهیم داشت.

به عقیده امام جمعه سابق غرب شیراز، زن و مرد زمانی در کنار هم با لذت زندگی می‌کنند که معنویات را با مادیات در کنار هم قرار دهند و با این دو بال به اوج برسند.

این مشاور سبک زندگی اسلامی در امر ازدواج معتقد است که باید در آموزش‌های قبل از ازدواج، هدف از ازدواج را برای جوانان تبیین کنیم و تصریح کنیم که بخش کوچکی از زندگی لذت جنسی است و بیشترین بخش زندگی را بحث عاطفی و معنوی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این که هرکدام از زوجین باید بدانند بدون دیگری، زندگی‌شان ناقص است تصریح کرد: عدم رعایت دستورات دینی در زندگی، آسیب‌هایی ایجاد می‌کند که با آموزش سبک دینی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

امام جمعه سابق غرب شیراز تصریح کرد: اگر قبل از ازدواج آموزش‌های لازم به جوانان داده نشود، بعدها هزینه‌های سنگینی هم به جوانان، هم خانواده‌ها و هم جامعه تحمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام تجرد با تصریح بر اینکه کسانی که در زندگی از متد اسلامی برخورداند، انسان‌های بسیار مثبت هستند که جامعه از آنها بهره می‌برد تأکید کرد: اگر بخواهیم آسیب‌های خانواده را کم کنیم، باید آموزش‌های دینی لازم را قبل از ازدواج برای جوانان داشته باشیم./825/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات