۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۰۶۶۹۲
حجت الاسلام سعیدی:

غضب ابزار ویژه شیطان برای منحرف کردن انسان از مسیر حق است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امیرمؤمنان می فرماید شدت غضب منطق انسان را تغییر می دهد، گفت: شیطان با ابزار غضب می تواند انسان را فرماندهی کند.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: خداوند هدایت خود را پر نور قرار داده و انسان ها هستند که باید مسیر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: مسیر انسان خطرناک است و شیطنت ها و دست اندازهای بسیاری در آن وجود دارد از این رو نیاز به آگاه سازی بسیار است، دشمن انسان ها یعنی شیطان ابزارهای بسیاری برای منحرف کردن انسان ها در اختیار دارد که انسان باید با آن مقابله کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امیرمؤمنان می فرماید شدت غضب منطق انسان را تغییر می دهد، اظهار داشت: غضب ابزار ویژه شیطان است و می تواند در این حالت انسان را فرماندهی کند، گاهی تصور می شود که بیشتر اهل جهنم به دلیل شهوت جهنمی می شوند اما در روایات آمده که بیشتر اهل جهنم به دلیل غضب وارد جهنم می شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که انسان در حالت عادی از آن ها پرهیز می کند را می تواند در حالت غضب بیان کرده یا انجام دهد، انسان در حالت غضب به دیگران زخم می زند که شاید سال ها اثر آن باقی بماند، وقتی انسان غضبناک می شود تهی از استدلال سخن می گوید.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان این که غضب فهم و درک انسان را از بین می برد، ابراز داشت: در این حالت انسان هیچ سخنی را نمی پذیرد، امام صادق(ع) می فرمایند عصبانیت همانند جنون و دیوانگی است، شخص دیوانه مسؤولیت ندارد اما اگر کسی از روی غضب حرکت دیوانه وار انجام دهد مسؤولیت خواهد داشت.

وی عنوان کرد: انسان در زمانی که به هم می ریزد باید خود را با ذکر و یاد خدا آرام کند، اطمینان حاصل ذکر خدا است، اگر یاد خدا نباشد هیچ چیز انسان را آرام نمی کند، انسان در لحظه غضب باید آرام باشد و از دیگران گذشت کند.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر انسان عصبانی شود و بداند که دوربینی از او فیلم برداری می کند سعی می کند خود را کنترل کند، انسان باید بداند که خداوند حاضر و ناظر کارهای او است؛ شیطان همواره بر آتش می دمد از این رو سعی می کند عصبانیت انسان را افزایش دهد، اگر انسان صبر و حلم ندارد باید خود را شبیه افراد صبور کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات