۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۰۶۷۰۹
آیت‌الله صدیقی:

برخی برای حفظ جایگاه خود مبانی سکولار را ترویج می کنند

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مشروعیت حاکمیت امیرمومنان علی(ع) توسط مردم شعار سکولار است، گفت: برخی سعی دارند آرام آرام قداست ولایت را از عقاید شیعیان تقلیل دهند در حالی که اعتبار ولایت معادل با همه اسلام است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مسجد شهید بهشتی تهران، گفت: مساله امامت در آینه وحی مساله خلافت و نمایندگی مطلق خداوند روی زمین است.

وی افزود: خداوند متعال همه شوون عالم امکان را خود با تدبیری که دارد اداره می‌کند بنابراین نماینده الهی آینه تمام نمای خداوند است به همین سبب کسی بدون اذن و اراده الهی نمی‌تواند خلیفه خداوند معرفی شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند حضرت آدم را خلیفه خود قرار داد، ابراز کرد: انبیاء و ائمه اطهار(ع) همه در زمره خلفای الهی قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به واقعه غدیر، گفت: خداوند در روز غدیر به پیامبر(ص) فرمان داد اتمام رسالت تو در گرو ابلاغ ولایت امیرمومنان علی(ع) است؛ دین الهی با ابلاغ امامت امام علی(ع) کامل شد.

وی استقلال و امنیت کنونی کشور را در سایه سار وجود ولایت فقیه بیان کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مرجعیت و اسلام وجود داشت اما علما و مراجع قدرت تعطیل ساختن یک مغازه‌ شراب فروشی و قمارخانه‌ را نداشتند اما با پیروزی انقلاب در سایه سار قدرت ولایت فقیه آن فسادها تعطیل شد به همین سبب ولایت مایه عزت مسلمانان است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز اگر رییس جمهوری بخواهد به مبانی اسلام دهن کجی کند ولایت فقیه که ضد استبداد است مانع او خواهد شد. در اوایل انقلاب بنی صدر که با رای مردم رییس جمهور شده بود هیچ غلطی نتوانست بر ضد اسلام انجام دهد و این نتیجه وجود حاکمیت ولایت فقیه است اما اگر ولایت فقیه وجود نداشت برخی با رسیدن به قدرت به مردم گردن کلفتی کرده و به اسلام دهن کجی خواهند کرد.

وی مشروعیت ولایت امیرمومنان علی(ع) را الهی دانست و گفت: مردم هیچ نقشی در انتخاب امیرمومنان علی(ع) به عنوان خلیفه نداشتند، ولایت جزء اعتقادات شیعیان و ادامه ربوبیت پروردگار عالمیان است کسی که نبوت و ولایت را انکار می‌کند در اصل منکر حکمت الهی است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: این سخنی که به تازگی آقای رییس جمهور بیان کردند و گفتند که ولایت امام علی(ع) را مردم انتخاب کردند و مشروعیت بخشیدند؛ دور از انتظار است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اصل این سخن تهدید جدی برای اسلام و ندای جدایی دین از سیاست است یعنی اگر مردم شراب را حلال بدانند حلال می‌شود، سخن ایشان خطرناک، ریشه‌دار و شعار سکولار است، مردم باید مراقب باشند که برخی سعی دارند آرام آرام قداست ولایت را از عقاید شیعیان تقلیل دهند در حالی که اعتبار ولایت معادل با همه اسلام است زیرا اگر ولایتی نباشد اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی با رسیدن به مقام حاضر هستند تشیع را نیز از بین ببرند در حالی که قدرت جامعه اسلامی به اعتبار وجود ولایت است./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات