۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۸۴۶
مدیر کل زندان های خوزستان خبر داد؛

فعالیت های تربیتی ۶۰ روحانی در زندان های خوزستان

مدیر کل زندان های خوزستان گفت: در راستای فعالیت های تربیتی ۵۰ تا ۶۰ روحانی در زندان های استان حضور دارند.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رضا پوست چی، مدیر کل زندان های خوزستان، ظهر امروز، در دیدار اعضای دستگاه قضائي استان با آیت الله موسوی جزایری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در بیت معظم له برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه زندان ها با آسیب های اجتماعی مرتبط است، اظهار داشت: آمار مجموعه زندان ها ۱۲ هزار و صد نفر در سطح استان است که سه سال پیش ۱۵ هزار و سیصد بود اما به برکت دستگاه قضائی و حمایت های آنها کاهش آمار داشتیم.

مدیر کل زندان های خوزستان با بیان اینکه سالانه سه هزار نفر در خوزستان با میانگین سنی ۱۹ تا ۳۵ سال به زندان ها وارد و خارج می شوند، عنوان داشت: ما در زمینه پشتیبانی، تربیت و تغییر رفتار زندانیان اقداماتی انجام می دهیم اما پیش از ورود به زندان مشاهده می شود که نهادهای اجتماعی وظایف خود را بهترین شکل ممکن انجام نمی دهند.

این مقام مسؤول افزایش آمار جرم و جنایت را به علت عملکرد نامطلوب نهادها و دستگاه های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در دیدار پیشین که ۵۰ تا ۶۰ نفر از زندانیان حافظ قرآن را خدمت جناب عالی آوردیم و بیان کردید که زندان ها وظایف شان را نسبت به نهادهای فرهنگی به نحو مطلوبی انجام می دهند.

پوست چی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت های تربیتی اقدامات زیادی انجام می دهیم و در حدود ۵۰ تا ۶۰ روحانی در زندان های استان فعالیت های تربیتی و تبلیغی انجام می دهند و از روانشناسان نیز بهره می بریم.

وی عنوان کرد: افزون بر برگزاری نمازهای جماعت و جلسات حفظ قرآن، شاهد اقامه نماز شب از سوی برخی زندانیان هستیم اما در عین حال اگر چنین زندانیانی پس از اتمام زمان محکومیت، جامعه آنها را نپذیرد در نهایت بازگشت دوباره به زندان خواهند داشت.

مدیر کل زندان های خوزستان در پایان از آیت الله موسوی جزایری خواست تا شرایطی برای خروج زندانیان پس از اتمام زمان محکومیت مهیا شود تا از استعداد آنها در زمینه های مثبت استفاده شود.

این مقام مسؤول در پایان گفت: ۶درصد از زندانیان خارج شده در استان به زندان ها باز می گردند./۹۴۵۶/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات