۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۰۸۷۰۷
آیت الله دستغیب:

دانشنامه حضرت شاهچراغ تهیه شود

تولیت حرم حضرت شاهچراغ با در خواست همکاری از تمام ارگان ها در تهیه دانش‌نامه حضرت شاهچراغ(ع) گفت: این دانش‌‌نامه در مرحله نهایی قرار دارد و اگر کسی منبع معتبری در اختیار دارد می‌تواند در این دانش‌نامه همکاری کند.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در شیراز گفت: انتظارات ما در حد انتظارات مقام معظم رهبری و توقع به توسعه حرم بوده و اقدامات خوبی تاکنون توسط مسؤولان صورت گرفته است اما برای حل بن‌بست‌ها مانند راه‌های ورودی حرم باید تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه آثار فرهنگی در محدوده اطراف حرم مطهر مورد توجه ما قرار دارد تصریح کرد: سفارش ما بر حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه باید ایام شادی اهل‌بیت(ع) را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مردم نشاط را حس کنند و از شادی‌های پوچ باید پرهیز کرد، تصریح کرد: شعار «امین ولایت، چراغ هدایت» که متعلق به حضرت احمد بن موسی(ع) است باید مورد توجه قرار گرفته و در برنامه‌ها علاوه بر توسعه فضای آستان مقدس به معرفی این امامزاده گرانقدر بپردازیم.

وی تأکید کرد: با ابتکار تولیت آستان قدس رضوی(ع) برنامه‌ای با عنوان «هم‌اندیشی عتبات مقدس» در دو سال گذشته تشکیل شده است که علاوه بر عتبات مقدس ایران تولیت‌های عتبات عراق و سوریه هم در این برنامه شرکت کردند.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با در خواست همکاری از تمام ارگان ها در تهیه دانش‌نامه حضرت شاهچراغ(ع) گفت: این دانش‌‌نامه در مرحله نهایی قرار دارد و اگر کسی منبع معتبری در اختیار دارد می‌تواند در این دانش‌نامه همکاری کند.

 آیت‌الله دستغیب با اشاره به روایات و احادیث اظهار کرد: خیلی‌ها ادعای حمایت از ولایت را داشتند اما در طول زمان حق خود را ضایع کردند و به همین دلیل است که امام رضا(ع) برای برادر بزرگتر خود می‌خواهند که ایشان ثابت قدم بمانند./825/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات