۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۰۹۱۷۸
حجت‌الاسلام ترسلی:

تبلیغات ناقص رسانه‌ها هویت زنان را تغییر داده است

استاد حوزه و دانشگاه نقش مادری را نماد تربیت دانست و گفت: برخی رسانه‌ها از روی جهل، هویتی غیرواقعی از زن را به نمایش می‌گذارند که سبب بی‌توجهی زنان به وظیفه مادری شده است.
حجت الاسلام محمد ترسلی

حجت‌الاسلام محمد ترسلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: زنان و مردان هر کدام توانمندی‌هایی دارند که دیگری ندارد و بر اساس تفاوت‌هایی که در خلقت آنان وجود دارد مسؤولیت‌ها تقسیم ‌شده است.

مسؤول شورای علمی و برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت با بیان این که خداوند منصب پدر بودن را برای مردان و منصب مادر بودن را برای مادران انتخاب کرده است، گفت: این دو مکمل یکدیگرند و هر کدام بدون دیگری ناقص هستند؛ ممکن است مردی کار زنانه انجام دهد یا زنی کار مردانه انجام دهد ولی هیچ وقت نقش های ذاتی زن و مرد نمی تواند جابجا شود.

وی ابراز داشت: خداوند مسؤولیت اصلی پدر را کسب روزی حلال برای خانواده و مسؤولیت اصلی مادر را ایجاد محبت در خانواده و تربیت صحیح فرزندان گذاشته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این دعای امام سجاد(ع) که «خدایا من را در کاری که تو مرا برای آن خلق کرده‌ای به کار ببر» اظهار داشت: اگر هر کدام از پدر و مادر در راستای وظایف اصلی خود حرکت کنند همه جامعه به سعادت و کمال خواهد رسید.

 وی افزود: اگر کار بیرون از خانه متناسب با شأن زن باشد و مضر به وظیفه اصلی او که مادری است نباشد برای زنان جایز است و به همین خاطر به نظر من کار زن در بیرون از خانه نباید بیشتر از 4 ساعت در روز باشد زیرا اگر زن بخواهد وظیفه نان‌آوری در خانه را بر عهده داشته باشد و مانند مردان کار کنند خواه‌ناخواه از مسؤولیت مادری بازخواهد ماند و این جامعه است که متضرر خواهد شد.

حجت‌الاسلام ترسلی مادری را مترادف با تربیت دانست و گفت: بهترین تربیت در محیط عاطفه، امنیت و ارتباط معنوی شکل می‌گیرد و این تمام آن چیزی است که خداوند در وجود زن قرار داده است و به همین خاطر در اسلام مسؤولیت تربیت بر عهده زنان قرار گرفته است برخلاف فرهنگ اومانیستی غربی که از این مسیر فاصله گرفته است.

وی برابری مردم و زن در حقوق و تکالیف را غلط دانست و گفت: برابری زن و مرد در حقیقت فریب دادن زن است که هم باید وظایف مادری را انجام دهد و هم باید مانند یک مرد کار کند و درآمد داشته باشد و این ظلمی است که به زنان شده است.

مسؤول شورای علمی سفیران هدایت تبلیغات ناقص رسانه‌ها از حقوق و تکالیف زن در اسلام را عامل اصلی دور شدن زنان جامعه از هویت اصلی خود عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند واقعیات را به درستی تبیین کنند و زمانی که تبیین به درستی صورت گرفت افراد جامعه آن را می‌پذیرند.

وی افزود: فیلم‌های که در تلویزیون و سینما ساخته می‌شود در جایگاه رسانه تأثیر زیادی روی هویت دهی به جامعه دارند که متأسفانه برخی از فیلم‌سازان ما از روی جهل و برخی هم از روی اعتقاد به این که زندگی غربی بهتر است تبلیغات ناقصی را از هویت زن اسلامی انجام می‌دهند، در حقیقت در جامعه ما هم آسیب‌های هویتی زنان و هم درمان آن به نحوه تبلیغات رسانه‌ای مربوط است و فهم درست رسانه از دین می‌تواند تأثیر زیادی در بازگرداندن هویت واقعی زنان به آنها داشته باشد./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات