۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۹۳۳۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

قدرت بازدارندگی و اقتدار جمهوری اسلامی دشمنان را هراسان کرده است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی و اقتدار جمهوری اسلامی دشمنان را هراسان کرده است، گفت: تهدید پاسخ تهدید است و انجام مذاکره در برابر تهدید کارساز نیست.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، امروز  در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت(ع) این استان، اظهار داشت: قرآن کریم، کتاب آسمانی و قانون سبک زندگی همه بشریت است که بر اساس نیازهای درونی انسان، معنویت و میل به کمالات توسط آخرین رسول و کامل‌ترین انسان برای بشر نازل فرموده است.

وی افزود: اگر جوامع اسلامی و بشری در آستانه قرآن قرار بگیرند و از اخلاق قرآن و فیوضات آن به‌ عنوان سبک زندگی بهره گیرند، ما شاهد این بحران‌های بسیار عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و در جهان نخواهیم بود و هر چه فاصله انسان از قرآن، معارف و معانی این کتاب عظیم بیشتر باشد، چالش‌های خطرناکی هم در انتظار انسان خواهد بود.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای حقوق بشر هم برنامه دارد و این کتاب آسمانی، حتی برای حقوق حیوانات هم دستور و برنامه وجود دارد، ولی امروزه متأسفانه شاهد کشتار 30 هزار نفر از مسلمانان در یمن هستیم، در طول سه سال اخیر جنایت‌های فجیعی در همین کشور عراق صورت گرفته که خیلی تکان‌دهنده است، ولی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر امروز سکوت اختیار کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه در کنفرانس فرانسه تمام مجموعه ضد انقلاب جمع می‌شوند، گفت: کشتار شهید 17 هزار ایرانی مظلوم در پرونده منافقین است، داعش امروز همان منافقین سال 60 هستند که جنایات فجیعی بر ملت مظلوم ایران مرتکب شدند و نباید خود را به قدرت‌های معاند متکی کنیم. امروز ایران به اذعان دوست و دشمن قدرت برتر منطقه و جهان است، قرآن کریم به ما عزت و استقلال می‌دهد و 40 سال است که با پیروی از قرآن کریم، یک انقلاب بی‌نظیر به رهبری امام راحل پیروز شده و تداوم دارد و در بهترین شرایط قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در ایلام عنوان کرد: امروز متأسفانه نهاد سازمان‌های بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحد و حقوق بشر نهاد در آمریکا قرار دارد که همه در راستای منافع خود کشور آمریکاست و که بناتر آیه قرآن کریم تکیه‌بر قدرت دشمنان و ظالمان موجب ذلت و خواری می‌شود، قرآن کریم درس شکست‌ناپذیری به انسان می‌دهد. قران کریم همه مراحل زندگی و رسیدن به سعادت، هم جنبه‌های معنوی و سعادت معنوی انسان را بیان می‌کند و اگر به قرآن کریم عمل شد مدینه فاضله ایجاد می‌شود، شکست‌ناپذیری در موضوع گیری‌های منفعلانه به دست نمی‌آید و باید دقت کرد پس از شلیک موشک‌های بالستیک علیه داعش، دشمنان به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و تاکنون هیچ تعبیری از این اقدام نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: قدرت بازدارندگی و اقتدار جمهوری اسلامی دشمنان را هراسان کرده است، تهدید پاسخ تهدید است و انجام مذاکره در برابر تهدید کارساز نیست، مذاکره چنانچه غیرعادلانه باشد در برابر تهدید موجب ضعف شده و پاسخ ایران در برابر تهدیدهای داعش نیز به درستی انجام گرفته است. گفتمان امام راحل و انقلاب مبنای سیاست خارجی است، باید از برکات قرآن کریم که سعادت جامعه تضمین کرده و نصرت و پیروزی را در برابر دشمنان وعده داده است در همه عرصه‌ها بهره برد./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات