۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۶۰۰
امام جمعه آمل مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

امام جمعه ‌آمل با اشاره به اینکه همه باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود را مسؤول بدانیم، گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم که در غیر این صورت با مشکل مواجه می شویم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به اینکه یکی از معضلات اجتماعی عدم رابطه والدین با فرزندان است، گفت: اگر والدین محیط خانواده را خوب مدیریت کنند و با فرزندان رابطه برقرار کنند هرگز شاهد ناهنجاری در جامعه نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: اگر در بعضی از نقاط وظایف خود را به خوبی عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود و در مسیر پیشرفت گام برمی داریم.

امام جمعه آمل با یادآوری این نکته که اشعاری را که بعضی از مداحان می خوانند هیچ سندیتی ندارد، بیان داشت: سازمان تبلیغات و جامعه مداحان شهرستان با توجه به نزدیک شدن ایام محرم اشرافیت کاملی داشته باشند تا از خرافه گویی در مداحی جلوگیری شود.

حجت الاسلام مرتضوی با قدردانی از مدیران در برپایی اجتماع بزرگ روز هفتم ماه محرم در آمل، اظهار داشت: امسال هم این اجتماع باشکوهتر و با هماهنگی بهتری برگزار می شود و ضرورت دارد به عنوان یک رویداد فرهنگی در برنامه هر ساله شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود را مسؤول بدانیم، ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم که در غیر این صورت با مشکل مواجه می شویم.

امام جمعه آمل با تأکید بر اینکه بر صنف عکاسان شهرستان توجه ویژه ای از سوی اماکن نیروی انتظامی و اصناف صورت گیرد، بیان داشت: متأسفانه عده ای سودجویان در بعضی از مراکز عکاسی با راه اندازی آتلیه های پرزرق وبرق از بانوان سوء استفاده می کنند و با گرفتن عکس های آنچنانی و پخش در شبکه های اجتماعی سبب بروز مشکلات در خانواده ها و بعضی مواقع منجر به طلاق می شود.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برخورد مهربانانه بیشتر اثر دارد و نیاز است فضای شهری را طوری آماده کنیم که حضور نیروهای مذهبی ها بیشتر و پررنگ باشد و اگر شانه خالی کنند دیگران می آیند و هر طوری که خودشان می خواهند انجام می دهند.

حجت الاسلام حسین محمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل در این جلسه با بیان اینکه چشم امید خانواده های مذهبی به مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان است، گفت: متأسفانه با وضعیت هنجارشکنی از سوی عده ای که در سطح شهر مشاهده می کنیم دل خانواده های مذهبی و شهدا را به درد می آورند.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در سطح ادارات، گفت: در بعضی از ادارات، کارخانجات، شرکت های خصوصی، بازار و اماکن عمومی وضعیت حجاب با شئونات اسلامی همخوانی ندارد و باید چاره اندیشی شود.

 مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل با اشاره به وجود قانون عفاف و حجاب، اظهار داشت: نباید در اجرای قانون دچار تزلزل شویم تا کسانی که می خواهند بی حجابی را در جامعه رواج دهند هر کاری دلشان خواست صورت دهند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه ظرفیت بالقوه ای که در شهرستان وجود دارد را نتوانستیم خوب استفاده کنیم، گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوبه ای را براساس قانون عفاف و حجاب به ادارات ارسال کند و تأکید داشته باشد که رعایت حجاب اسلامی در سطح ادارات از سوی کارکنان الزامی باشد./1314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات