۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۶۵۶
رییس تبلیغات اسلامی بروجرد مطرح کرد؛

برگزاری گفتمان های دینی، فرصتی برای تقویت هویت دینی جوانان

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد برگزاری گفتمان های دینی را فرصتی مناسب برای تقویت هویت دینی نسل جوان عنوان کرد و گفت: این گفتمان ها با هدف ارتقاء سطح بینش و بصیرت جوانان برای خنثی کردن هجمه های فرهنگی برگزار می شود.
گفتمان دینی

حجت الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برگزاری گفتمان های دینی بهترین فرصت و مهم ترین اقدام در جهت آگاه سازی نسل جوان و تبیین ارزش ها بین این قشر است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری گفتمان های دینی از اهداف مهم تبلیغات بوده که با محوریت روحانیت در مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی برگزار می شود، افزود: در طول سال جاری بیش از 660 گفتمان در شهر بروجرد برگزار شده است.  

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد بیان داشت: از این تعداد گفتمان دینی بیش از 650 مورد در مدارس آموزش و پرورش و 10 مورد نیز در دانشگاه ها برگزار شده است.

وی محوریت برگزاری گفتمان های دینی را سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف، بصیرت دینی، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام جعفرپور خاطرنشان کرد: این گفتمان ها در دانشگاه ها نیز محوریت فضای مجازی، تأثیرات ماهواره و آسیب های آن و سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری گفتمان های دینی را ترویج و تبیین فرهنگ ناب محمدی، پاسخ به شبهات و سؤالات دانش آموزان و تقویت هویت دینی آنان بیان کرد.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد در ادامه با اشاره به گسترش هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: بصیرت بخشی و ایجاد بینش و توانایی تحلیل رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری گفتمان های دینی است.

وی در ادامه از برگزاری برنامه های قرآنی در جمع دانش آموزان خبر داد و گفت: این برنامه ها با حضور بیش از 10 هزار قرآن آموز در مؤسسات قرآنی بروجرد برگزار شد.

حجت الاسلام جعفرپور خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های قرآنی همچون مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور 300 مبلغ اعزامی در جمع دانش آموزان بروجرد برگزار شد.

وی هدف از برگزاری برنامه های دینی و قرآنی را ارتقاء سطح معنویت و تقویت باورهای دینی جوانان و مصون سازی این قشر در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات