۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۱۰۷۷۰
مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه:

همکاری مرکز اسناد آستانه مقدسه و مرکز مدیریت حوزه نوید بخش حرکت های جدید در عرصه پژوهش است

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به وجود اسناد مهم تاریخی در مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه(س) از آمادگی این مرکز برای تعامل با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خبر داد.
کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به این که ظرفیت‌های مطلوبی در هر کدام از مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) وجود دارد، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) تا کنون برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده و زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کرده است.

وی افزود: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) حجم قابل توجهی از آثار علوم دینی و انسانی را به خود اختصاص داده است و افراد در سطوح مختلف سنی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این آثار استفاده کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت مصعومه(س) با تأکید بر این که علمای برجسته ای مانند آیت‌الله جنتی کتاب‌های شخصی خود را به کتابخانه  آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا کرده اند، تصریح کرد:‌ منابع فراوانی در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای استفاده مراجعان وجود دارد ولی با توجه به حجم قابل توجه تقاضاها همچنان نیازمند کتاب‌های بیشتری به ویژه در حوزه علوم انسانی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به وجود اسناد مهم تاریخی در مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: مرکز اسناد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد حرم مطهر می‌توانند با یکدیگر حرکت‌های جدیدی را در عرصه‌های پژوهشی آغاز کنند.

وی با بیان این که ظرفیت‌های مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید در عرصه پژوهش مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در حال حاضر محققان و پژوهشگران به این اسناد دسترسی دارند و برخی از پروژه‌های پژوهشی در حال انجام است اما این اقدامات باید توسعه بیشتری داشته باشد.

معاون فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: استفاده از طرفیت های مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) می تواند در عرصه پژوهش های دینی و علوم انسانی اسلامی تحول آفرین باشد و پژوهشگران و محققان باید از این ظرفیت های علمی به حد کافی و لازم بهره گرفته و با ظرفیت های علمی و پژوهشی آستان مقدس حضرت معصومه(س) آشنا شوند./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات