۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۹۸۸

چاپ فهرست نگاری کتب سنگی و سربی آستان مقدس حضرت معصومه

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بخش قابل توجهی از کتب سنگی و سربی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به صورت دیجتالی تصویر برداری شده است.
کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضترت معصومه(س) امروز در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از ارزشمند ترین منابع موجود در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسخ خطی و کتاب های سربی و سنگی است، گفت: فهرست نگاری این منابع ارزشمند از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) منتشر و چاب شده است.

وی افزود: همچنین در راستای استفاده هر چه بیشتر و بهتر طلاب و پژوهشگران از این منابع تصور برداری این کتاب ها به صورت دیجیتالی انجام شده است.

مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به جمع آوری چهار هزار نسخه سنگی در کتابخانه آستان مقدس حضرت مصعومه(س) تصریح کرد: کتاب‌های مذکور به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، اردو، انگلیسی و فرانسه بوده که در بیشتر آنها به زبان‌های فارسی و عربی به مباحث دینی پرداخته شده است.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی به تفاوت‌های کتاب سربی و سنگی اشاره کرد و افزود: بخشی از منابع مطرح شده در فهرست مذکور به کتاب‌های سربی اختصاص دارد.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام دهه کرامت به صورت ویژه آماده میزبانی از زائران و مجاوران است، گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) حتی در روزهای تعطیل نیز از زائران و مجاوران میزبانی کرده و زائران و مجاوران با مراجعه به کتابخانه می توانند در سالن های مطالعه از منابع موجود در کتابخانه استفاده کنند.

وی افزود: همچنین پژوهشگرانی که کارت کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) را دریافت کرده اند می توانند به صورت ویژه از منابع موجود در کتابخانه استفاده کنند.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی یادآور شد: بازدید خانواده ها از موزه و سایر مراکز فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) می تواند فرزندان آنها را با توانمندی های علمی و فرهنگی آستان مقدس آشنا کرده و به کودکان و نوجوانان بیاموزد که آستان مقدس حضرت معصومه(س) تنها مکانی برای زیارت و کسب ثواب های معنوی نبوده بلکه در جوار این بانوی کریمه می توان از معارف علمی و دینی اهل بیت(ع) به صورت کامل بهره مند شد و این معارف را در راستای تعالی جامعه اسلامی و رسیدن به سعادت مورد استفاده قرار داد/968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات