۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۳۹۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی:

نقش حساس خبرگان انگیزه اصلی هجمه معاندان به این نهاد انقلابی است

استادحوزه علمیه قم، جایگاه حساس خبرگان را انگیزه اصلی دشمنان برای هجمه و تضعیف آن توصیف کرد و گفت: خبرگان نهادی برای نقش بر آب کردن آمال و آرزوهای دشمنان اسلام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن سعیدی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن سعیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت و نقش تعیین‌کننده مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که موضوع مجلس خبرگان رهبری موردبحث قرار می‌گیرد از وجه‌تسمیه آن برای مخاطب معین می‌شود که سخن از الگویی تخصصی است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، صیانت، رصد و تعیین مصداق ولی‌فقیه را از اساسی‌ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری توصیف کرد و عنوان داشت: مجلس خبرگان رهبری، مجلسی متشکل از کارشناسان خبر و برگزیده‌امت اسلام است که به‌منظور صیانت و محافظت از اساسی‌ترین رکن انقلاب از تمام بلاد کشور اسلامی ایران گرد هم جمع شده‌اند.

وی امام خمینی (ره) را رهبری آگاه، بصیر و مرجعی جامع‌الشرایط توصیف کرد و گفت: تأمل در سیره و ابتکارت امام راحل انسان را به این نتیجه می‌رساند که امام خمینی (ره) در جریان صیانت از آینده انقلاب اسلامی ایران منافذ ممکن که دشمن به آن برای مستأصل کردن انقلاب دل‌بسته بود را مرتفع و نظامی تکامل‌یافته را در اختیار امت اسلام قرارداد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی به فتنه‌های اوایل انقلاب که به‌منظور متوجه کردن امام راحل به مسائل عادی بود اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران پس از هزار و دویست سال توانست با درایت و هوشیاری امام راحل باآنکه الگویی نوین از حکومت در جهان بشری بود از این فتنه‌ها عبور کرده و با ابتکار امام خمینی (ره) در سال 62 مجلس خبرگان رهبری به‌منظور صیانت از حساس‌ترین رکن نظام اسلامی ایران تأسیس شود.

وی جایگاه حساس مجلس خبرگان رهبری را دلیل اصلی دشمنان برای هجمه و تضعیف آن توصیف کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی برای نقش بر آب کردن آمال و آرزوهای دشمنان اسلام است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم به انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام شجاعانه همراه با بصیرت مجلس خبرگان رهبری که منجر به انتخاب ولی‌فقیه زمان، حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای شد اقدامی بود که حساسیت و نقش تعیین‌کننده این مجلس را به همگان اثبات کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری پس از امام خمینی (ره) را اساس تقویت روحیه انقلابی مردم توصیف کرد و عنوان داشت: سالگرد تأسیس خبرگان رهبری، تاریخی انقلابی برای امت اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی به هجمه برخی از معاندان به خبرگان رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: این مجلس از ابتدای تأسیس مورد هجمه بوده است چنانکه امام راحل می‌فرماید«امروز در ملت ما مطرح است قضیه مجلس خبرگان برای تعیین رهبری. این مسئله‌ای است که نباید ملت ایران برای آن, کم ارج قائل باشد. الآن یک دسته از قراری که شنیدم دوره‌افتاده‌اند که این مجلس خبرگان نباید باشد, برای این‌که تضعیف رهبری است. مجلس خبرگان, تقویت رهبری است, گول این حرف‌ها را نخورند, باید همه وارد بشوند, این یک تکلیف است.»/837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات