۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۱۴۲۸
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

ایجاد عدالت، امنیت و توسعه علمی از ویژگی‌های حکومت دینی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ایجاد عدالت، امنیت و توسعه علمی از ویژگی‌های حکومت دینی است که باید مسؤولان جامعه اسلامی به آن دقت کنند.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در هشتیمن یادواره شهدای شهرک شهید باقری که به همت برنامه عطر عاشقی در تپه نور شهدای منطقه 22 تهران برگزار شد، گفت: از صدر اسلام تا کنون یکی از مهمترین مباحثی که در جوامع اسلامی به آن بسیار توجه شده ویژگی‌های حکومت دینی بوده است.

وی افزود: در دوران امام علی(ع) به مدت کمتر از پنج سال فرصت فراهم شد تا ایشان مصداق بارز حکومت دینی را در دوران حاکمیت خود ایجاد و پیاده کنند اما متأسفانه نتوانستند این مهم را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در دوران امام زمان(عج) حکومت دینی به صورت جهانی محقق خواهد شد، ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از حکومت دینی مهدوی است بنابراین لازم است به ویژگی‌های حکومت جهانی امام زمان(عج) دقت شود تا مردم شاهد این ویژگی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه عدالت را یکی از ویژگی‌های حکومت جهانی دانست و گفت: آن چیزی که امام زمان(عج) در حکومت خویش اجرا می‌کند مساله عدالت است. عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش قرار گیرد و از فرصتها به بهترین شکل استفاده‌ شود.

وی ادامه داد: برای مثال چیزی که امروز بسیار از آن سخن گفته می‌شود آن است که آیا دولت می‌تواند در حوزه اقتصاد درست عمل کند یا اینکه ما در حوزه اقتصاد باید بیشتر فعالیت ها را به بخش خصوصی تحویل دهیم؟ عدالت اینجا روشن می‌شود که در هیچ دوره و حکومتی دولتها نتوانستند در حوزه اقتصاد خودشان کارگزار موفقی باشند بنابراین موفقیت زمانی ایجاد می‌شود که شایسته سالاری در جامعه حاکم باشد و هر فعالیتی به متخصص آن حوزه سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: متأسفانه یکی از عمده مشکلات جامعه امروز ما نیز در عدم شایسته سالاری است برای مثال فردی که در حوزه نفت متخصص است چرا باید در حوزه‌های دیگر از او بهره برد بنابراین این تقسیم بندی خارج از عدالت است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توسعه علمی را از دیگر ویژگیهای حکومت امام زمان(عج) دانست و گفت: اسلام همیشه طرفدار علم و دانش بوده و از صدر اسلام رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) مروج علم بودند و هرگز اجازه نمی‌دادند که کشور اسلامی زیر مجموعه کشورهای دیگر باشد.

وی افزود: امروز علم بسیار توسعه پیدا کرده ولی آیا توانسته است نیازهای جوامع را برطرف کند ولی زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند همه علوم آشکار و مشکلات مردم مرتفع خواهد شد و امروز لازم است جامعه اسلامی در توسعه علمی به سایر کشورها نفوذ داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه ایجاد امنیت از دیگر ویژگی‌های حکومت دینی و جهانی است، بیان داشت: امنیت مفهوم و ابعاد گسترده‌ای مانند امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی، امنیت سیاسی و امنیت اخلاقی در بر می‌گیرد. در دوران حکومت جهانی امام زمان(عج) امنیت به گونه‌ای خواهد شد که هیچ انسانی در هیچ نقطه از جهان احساس ناامنی نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان جامعه اسلامی وظیفه دارند امنیت را به معنای واقعی کلمه در جامعه ایجاد کنند و دیگر اینکه در مدیریت جامعه اسلامی باید کارگزاران به صورت دقیق انتخاب شوند تا متضمن رونق و آبادی جامعه اسلامی باشند./۸۰۷/۲۰۲ب۲

ارسال نظرات