۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۹۲۶
مدیرکل اوقاف لرستان:

نهادینه سازی فرهنگ وقف لازمه رفع مشکلات جامعه است

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف برای رفع مشکلات در زمینه های مختلف، گفت: در این جهت مبلغان و ائمه جمعه می توانند اوقاف را یاری کنند.
حجت الاسلام خاکباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان عصر امروز در دیدار با امام جمعه رومشکان که در اوقاف استان برگزار شد، گفت: وقف نیاز ضروری جامعه امروز در راستای برطرف سازی مشکلات در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه اوقاف استان از تمام ظرفیتها و فرصتها در جهت تحقق فرهنگ وقف استفاده می کند، افزود: تحقق این مهم نیازمند همکاری مبلغان، ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی و اجرایی است.

مدیرکل اوقاف لرستان نهادینه سازی فرهنگ وقف را لازمه ریشه کن کردن فقر و کم کردن فاصله طبقاتی عنوان کرد و گفت: اولویت فعالیت تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه نهادینه سازی فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به اینکه درآمد موقوفات بر اساس نیت واقفان هزینه می شود، اظهار داشت: با توجه به نیازهای جامعه مبلغان ما در تلاش هستند نیت واقفان را به سمت این نیازها هدایت کنند.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: جامعه امروز در حوزه قرآنی، فرهنگی، حوزه های علمیه و فعالیتهای اجتماعی نیازمند وقف جدید است و امید می رود با احیای فرهنگ وقف در این راستا شاهد رفع مشکلات شویم.

وی در ادامه از تخصیص اعتبارات ویژه به امامزادگان و مساجد استان به ویژه مسجد مرکزی شهر چغابل خبر داد./202/9459/ب1

ارسال نظرات